Hra peněz

Hra peněz

2016 | 95 min | Drama, Thriller | USA


V napínavém thrilleru Hra peněz, jehož děj se odvíjí v reálném čase, se herecké hvězdy George Clooney a Julia Roberts objevují v rolích moderátora finančního televizního pořadu Leeho Gatese a jeho producentky Patty, kteří se ocitají ve velice výbušné situaci poté, co kontrolu nad studiem násilím převezme rozzlobený finančník, jenž přišel o veškerý svůj majetek (Jack O'Connell). V průběhu napínavého střetu, vysílaného televizí v přímém přenosu milionům diváků, jsou Lee a Patty nuceni pustit se do boje nejen s útočníkem samotným, ale také s časem, aby rozpletli záhadu konspirace, ukrývající se na pozadí současných frenetických a vysoce technizovaných globálních obchodních trhů.

O filmu HRA PENĚZ

Tenhle film se mi moc líbí, protože obsahuje dvě věci, které diváci často považují za něco, co se navzájem vylučuje,“ říká Jodie Foster, která snímek Hra peněz s Georgem Clooneym a Julií Roberts režírovala. „Jedna z nich je, že se jedná o mainstreamový thriller, který je napínavý, svižný, inteligentní a přesto stále velice přístupný. A druhou jeho stránkou, která je nejdůležitějším důvodem, proč vůbec do kina chodit, je to, že na vás velice zapůsobí jeho realistický příběh. Je velice relevantní.

Z mého pohledu je nejzajímavější složkou celého příběhu, když pomineme policii, vrtulníky, zbraně, bomby a rychlou akci to,“ pokračuje Foster, „že jeden z jeho protagonistů, Lee Gates, kterého ztvárnil George Clooney, je na počátku filmu velice povrchní, namyšlený a prázdný člověk, který sice slaví úspěchy v zaměstnání, ale z pohledu všech ostatních, včetně jeho samotného, je obrovským zklamáním – ale prožije velice dramatickou situaci, která ho s Juliinou pomocí přiměje se okolnostem postavit, objevit svou lidskou stránku, dospět a změnit se.

Finanční svět se vymyká kontrole. Když nastane nějaký problém, vlastně ani nechápete, co se doopravdy stalo – a odnesou to obyčejní lidé,“ popisuje George Clooney, který se objevuje v roli moderátora finančního televizního programu, jenž se setká tváří v tvář s jedním takovým obyčejným člověkem, který je rozhodnutý najít toho, kdo je za jeho situaci zodpovědný, a to s pomocí jakýchkoliv prostředků.

Jodie ani na vteřinu nijak nepolevuje,“ říká producent Daniel Dubiecki, který film produkuje se svou partnerkou Larou Alameddine a také s Clooneym a jeho partnerem Grantem Heslovem. „Celý film se odehrává v reálném čase a jeho události jsou vysílány v přímém přenosu televizí – je to ohromně napínavé.

Clooney představuje Leeho Gatese, celebritního odborníka na trh s akciemi a slavného moderátora titulního televizního pořadu, který po studiu poskakuje a pronáší investiční rady a komentáře k situaci na trhu za asistence dětinských rekvizit a zvukových efektů. „Televizní pořad Hra peněz je sám o sobě dost absurdní,“ popisuje Foster. „Jedná se o pořad pro finančníky, ale využívá spoustu rekvizit, ukázek ze starých filmů, zvonků, trubek a prdících polštářků, což jsou všechno věci, se kterými Lee přišel, aby lidem objasnil fungování finančních trhů. Zpívá a tančí s krásnými dívkami, nosí různé klobouky a čepice – to všechno jen proto, aby mohl udílet rady o vývoji trhu s akciemi – ale výsledkem toho všeho je, že sám sebou hluboce pohrdá. Události, které se ve filmu odehrávají, jsou pro něj zcela nečekanou možností, jak znovu najít sám sebe.

Po boku George Clooneyho se znovu objevuje Julia Roberts, která ztvárnila Patty Fennovou, velice vyrovnanou a pragmatickou producentku pořadu Hra peněz. „Patty Fennová je superproducentka. Ve schopnosti dělat několik věcí najednou se jí nikdo nevyrovná – je prostě úžasná,“ vysvětluje Foster. „Je skutečnou hlavní osobností celého pořadu a pomocí vysílačky sděluje Leemu Gatesovi přímo do ucha, co má udělat. Lee Gates je občas poměrně velký lenoch. Neučí se své dialogy. Říká cokoliv, co se mu zrovna zachce, a ona je tam od toho, aby zajistila hladký průběh celého pořadu. Ví, jak tuhle neřízenou střelu dostat pod kontrolu.

Clooney dodává, že šoumenství, které Lee předvádí, je ve skutečnosti jen maskou, pod kterou se ukrývá hluboké opovržení těmi, kteří pořad sledují. „Podobnými pořady prostupuje jistá atmosféra cynismu,“ míní Clooney. „Sledujete lidi za stoly, kteří vám říkají, jak máte investovat – a když je poslechnete a o své peníze přijdete, pokrčí rameny a řeknou vám, že to se zkrátka stává.

Clooney ale podotýká, že „se film nesoustředí pouze na osudy těch tří postav a na to, čím si všichni tři, a zejména postava Jacka O'Connella, procházejí.

Když za záhadných okolností selže jedna z Gatesem nejvíce opěvovaných investic, společnost Ibis Clear Capital, může se svět na vlastní oči přesvědčit o tom, jak lhostejné jsou mu osudy těch, kterých se finanční neúspěch dotkl – Kyle Budwell (O'Connell), rozhořčený investor, převezme kontrolu nad přímým přenosem pořadu Hra peněz a dožaduje se po Gatesovi a Fennové spravedlivého zadostiučinění.

Tímto krokem dá do pohybu krizi, která se odehrává v reálném čase v přímém přenosu na televizních obrazovkách. „To byl pro nás velice zábavný faktor,“ popisuje producent Grant Heslov. „Jsme už téměř lhostejní vůči tomu, co se odehrává na televizních obrazovkách a na internetu, a to, že se děj našeho filmu odehrává v rámci přímého televizního přenosu, je takovým zábavným komentářem tohoto problému.

Gates si začíná s Kylem povídat – nejprve s prostou motivací zachránit si život za asistence Patty, která si v režisérské místnosti zachová chladnou hlavu. „Kyle nemá tušení, že na Leeho po celou dobu prostřednictvím vysílačky Patty hovoří,“ vysvětluje Heslov. „Z dramatického hlediska je to úžasný prostředek, a myslím, že pro George a Julii to bylo po herecké stránce velice zábavné.

Později, když se Gates s Patty pokoušejí zjistit, co se vlastně stalo, na ně začíná Kyleovo neštěstí zcela upřímně působit. Objevují v sobě zapomenuté novinářské instinkty a rozkryjí konspiraci na Wall Street, která daleko přesahuje tyto její tři nepřímé aktéry.

Bylo velice osvěžující pracovat na příběhu, který se odehrává na Wall Street, ale není přitom jenom o tom,“ říká Alameddine. „Šlo o tři velice odlišné osoby s různými osudy, jejichž cesty se protnuly. Náš teatrální a povrchní hrdina na konci filmu objevuje upřímné spojení s někým, do koho by to nikdy v životě neřekl.

Aby Clooney vdechl postavě Leeho Gatese život, vytvořil postavu zcela neuctivého, potrhlého a velice teatrálního moderátora televizního pořadu. „Lee Gates je tak trochu showman,“ soudí Foster. „S nápadem, že by měl svůj pořad zahajovat tanečním číslem, přišel sám George. Když jsme začínali se zkouškami, prohlásil, že bude potřebovat zhruba půl hodiny, aby něco vymyslel. Opáčila jsem, že podle mě bude potřebovat o trochu víc času. Takže jsme sehnali choreografa a pustili se do toho.

Heslov prohlašuje, že produkování filmů je někdy náročné. A pak pro změnu někdy váš produkční partner přijde s tanečním číslem. „Je to prostě zábavné sledovat,“ říká. „Šlo o jednu z těch chvil, kdy se prostě jen pohodlně usadíte a bavíte se tím, co se před vámi odehrává. Sledovat několik dní po sobě to jeho bizarní taneční vystoupení bylo prostě ohromně zábavné, protože ho znám tak dlouho. A moje děti, které tam byly se mnou, se bavily také.

George se skutečně ze všech sil snažil o to, aby ze sebe udělal co největšího blázna,“ pokračuje Foster. „To se mi na něm ohromně líbí. Sledovat šedivého muže ve středním věku, který přijde před kamery a předvede vám bizarní hip-hopové taneční číslo, na tom je cosi ohromně absurdního… Musíte se tomu smát a říkat si, jak příšerný zoufalec jeho postava je.

Skutečnost, že se celá krize odehrává v přímém přenosu před televizními kamerami, byla pro Clooneyho dalším zajímavým prvkem natáčení. „Vyrůstal jsem s přímými televizními přenosy – přímé přenosy byly každodenní součástí prvních šestnácti let mého života, protože můj otec vystupoval v živém varieté a také naživo četl zprávy,“ vysvětluje Clooney. „Později jsem tak trochu přinutil NBC k tomu, aby natočili živou epizodu seriálu Pohotovost, a film Neodvolatelná mise jsme točili naživo. To bylo ještě předtím, než se televize začaly pouštět do skutečně odvážných televizních projektů. Říkal jsem si, že to jediné, co si lze dovolit na televizních obrazovkách, ale na plátnech kin to možné není, je přímý přenos. Nemáte při nich žádné jištění. A to je vzrušující.

Spolupracoval jsem s Georgem na filmu Lítám v tom a jeho postavy v těchhle dvou filmech si jsou v jistém ohledu podobné,“ míní Dubiecki. „Obě postavy by mohly být velice nesympatické, jedna proto, protože létá po celém světě a dává lidem výpovědi, a druhá pro svůj velice cynický přístup k investicím, které ve svém pořadu propaguje. Ale na Georgeově herectví je úžasné to, že se do těch postav dokáže naplno vžít a zajistí, že vám sympatické jsou. Jeho postava prochází změnami a diváci jsou za všech okolností u toho a sledují je.

Roberts se znovu vrací po bok George Clooneyho, aby ztvárnila postavu Gatesovy producentky a režisérky Patty Fennové. Roberts vztah Fennové s Gatesem popisuje jako kombinaci lásky a nenávisti. „Gates představuje její eso v rukávu a ona se zkrátka jen snaží udržet celý ten chaos pod kontrolou. Nikdy netuší, co zrovna udělá,“ vysvětluje Roberts. „V jistých ohledech tvoří oba velice dobrý tým, ale jsou tu i takové, kterých má až po krk a raději by pracovala v prostředí, které by dokázala plně chápat. Současně ji to ale ohromně baví, protože jsou s Gatesem naprosto protikladné povahy a kdykoliv narazíte na někoho, kdo je vaším naprostým protikladem, je to velice zajímavé.

Skutečný vztah mezi Roberts a Clooneym se projevoval i před kamerami ve vztahu mezi Fennovou a Gatesem. „George Clooney a Julie Roberts se oba znají a jsou si blízcí a mají k sobě velice zajímavý a jasně identifikovatelný vztah, který jsme v rámci filmu mohli velice dobře využít, aniž bychom pro to museli cokoliv udělat,“ vysvětluje Foster. „Oba dva k sobě mají neuvěřitelně blízko. Z jejich vztahu a způsobu komunikace je jasné, že se jedná o skutečné přátele.

Jsme s Georgem velice dobří přátelé a skvěle si rozumíme,“ dodává Roberts. „Našli jsme dokonalou rovnováhu v tom, jakým způsobem ho mám podporovat, jak máme tvořit společné scény, jak vnímat jejich atmosféru a tempo a jak společně naše postavy utvářet.

Na Roberts udělal velký dojem aspekt přímého přenosu, který s sebou tento příběh přináší. „Pro herce je vždycky přínosné, když mu něco připomíná, že je časově omezený, že nemůže ztrácet čas,“ zamýšlí se. „V tomto případě se soustředíme na řešení problémů a dobré nápady, protože nikdo neměl nejmenší tušení, že nějaká taková situace může někdy nastat.

Role Kylea Budwella, obyčejného člověka, dohnaného k extrémním činům následkem velkého finančního krachu, který ho stál celoživotní úspory, se ujal Jack O'Connell. Vycházející hvězda snímku Nezlomný představuje Kylea jako slušného a tvrdě pracujícího mladíka, který se pod tlakem finančních ztrát zhroutí. „Kyle je obyčejný pracující muž, který věřil tomu, že pokud se bude chovat slušně a bude se snažit, tak bude schopen žít uspokojivým životem,“ vysvětluje Foster. „Zdědí jisté peníze a pokouší se je co nejrozumněji investovat, ale nakonec o všechno přijde následkem něčeho, co je zcela mimo jeho kontrolu. Jediné, co v životě měl, je najednou pryč a on nemá tušení, jak se to vlastně stalo. Kyle se s tím odmítá smířit. Nedokáže si připustit, že neudělal žádnou chybu a přesto se od něj očekává, že se smíří se svým osudem. Kyle odmítá svůj neúspěch přijmout – namísto toho se rozhodne bojovat.

Soucítím s ním,“ říká O'Connell. „Myslím, že jeho neveselá situace je dnes velice relevantní a že bude divákům blízká. Přesto by jistě nikdo nesympatizoval s řešením, pro které se Kyle rozhodne.

Zoufalý Kyle, který se rozhodl volit cestu násilí k tomu, aby se domohl spravedlnosti, si za svůj cíl zvolí Leeho Gatese a Walta Cambyho, CEO společnosti Ibis Clear Capital. „Kyle se vydává do studia pořadu Hra peněz v domnění, že tu najde ty, kteří jsou za situaci, v níž se ocitl, z jeho pohledu zodpovědní: Walta Cambyho, kterého si zahrál Dominic West a který je CEO onoho investičního fondu, a Leeho Gatese, který svým divákům s velkou slávou investici do Ibis Clear Capital doporučil,“ popisuje Foster. „Domnívá se, že se spolu ti dva domluvili a měli by se ze svých činů zodpovídat.

Kyle pokládá nepříjemné otázky, které si nikdo jiný neklade,“ říká Foster. „Odmítá odvrátit zrak od toho, co se odehrálo. Ví, že svoje peníze zpátky nedostane, ale využije jakýchkoliv prostředků k tomu, aby dostal odpovědi na své otázky.

O'Connell svou postavu vnímá jako oběť finančního systému, který postrádá dostatečné pojistky k tomu, aby trh ochránil před manipulacemi a chybami. „Bylo by příliš snadné vnímat Kylea jako padoucha a mávnout nad tím rukou. Ohrožovat životy druhých je jistě velmi extrémní řešení, ale domnívám se, že se jedná o člověka, který byl do své situace dohnán okolnostmi,“ vysvětluje O'Connell. „To, co Kyle dělá, je motivováno zoufalstvím a já doufám, že se mi podaří divákům zprostředkovat to, co ho do této situace dohnalo – ačkoliv za své činy zaplatí tu nejvyšší cenu.

V průběhu filmu se Kyle ocitá prostředkem k tomu, aby se změnil samotný Gates. „Gatesovým prvním instinktem je v souladu s jeho povahou to, že se ho pokouší zmanipulovat,“ vysvětluje Foster. „Když si uvědomuje, že žádná z jeho starých fint a žádný z jeho manipulačních scénářů nebudou fungovat, je nucený stanout tváří v tvář skutečnosti, že se choval zcela netečně a že už nemůže být lhostejný ke lžím, kterých je jeho svět plný.

Aby se do Budwellovy postavy dokázal O'Connell naplno vžít, musel do ní vložit veškeré své vnitřní city. „Kyle je velice citlivý člověk. Dělá uspěchaná a citově ovlivněná rozhodnutí,“ vysvětluje Foster. „Občas je velice nestabilní a nezvladatelný. Ale jindy je to v podstatě jen malý chlapec a vy toužíte ho obejmout a ujistit ho, že bude všechno v pořádku. A Jack musel Kylea stvořit právě na základě tohoto širokého rozpětí proměnlivých emocí.

Jack vás popadne za srdce a nepustí vás,“ míní Alameddine. „Má v sobě tu správnou kombinaci síly a jemnosti. Ačkoliv dělá něco velice negativního, dělá to proto, protože chtěl, aby byl jeho hlas slyšet. Jack vás přiměje k tomu, abyste s jeho postavou soucítili, aby vás její sdělení nějakým způsobem oslovilo.

Foster O'Connellovu oddanost řemeslu upřímně obdivuje. „Jack je ohromně talentovaný herec,“ říká Foster. „Přála bych si, abych v mládí k herectví také přistupovala s tak neuvěřitelným nasazením a vášní. To se mi na něm ohromně líbí – je schopen toho ze sebe vydat tolik. Rozdává a nepolevuje v tom.

Jakožto Chief Communication Officer společnosti Ibis Clear Capital Diane Lesterová je Caitriona Balfe ze seriálu Cizinka mluvčí společnosti, která se potýká s dosud nevídanou finanční krizí. „Diane je velice zajímavá. Je to poměrně ambiciozní žena a práce je pro ni velmi důležitá, ale má také velkou dávku integrity,“ míní Balfe. „Působí tak trochu naivně, což se mi na ní líbilo. Věří ve společnost, pro kterou pracuje, a je přesvědčena, že koná dobrou věc. Nemá žádné důvody zpochybňovat to, co je jí sdělováno. Ale jakmile pochopí, jaké jsou skutečné důsledky toho, co dělá, a jak to ovlivňuje ostatní, velice rychle se začne dožadovat pravdy.

Herecký tým filmu pak dále doplňují Giancarlo Esposito ze seriálu Perníkový táta, který se ujímá role Marcuse Powella, policejního kapitána, jenž se snaží celou situaci dostat pod kontrolu, a Dominic West ze seriálu The Wire – Špína Baltimoru, CEO společnosti Ibis Clear Capital, jejíž akcie na trhu zcela nečekaně propadnou a přimějí Kylea k jeho zoufalému činu.

O TVŮRCÍCH

GEORGE CLOONEY (Lee Gates, produkce) je známý nejen svými počiny v oblasti zábavního průmyslu, ale také svým humanitárním úsilím. Clooneyho výkony v oblasti herectví a filmové tvorby mu vynesly dva Oscary, čtyři Zlaté glóby včetně ceny Cecila B. DeMillea, čtyři ceny SAG, jednu cenu BAFTA, dvě ceny Critics' Choice, cenu Emmy a čtyři ceny National Board of Review. Svou osmou nominací na Oscara se zapsal do historie udílení této prestižní ceny – byl na ni nominován ve více kategoriích než kdokoliv jiný před ním.

Prostřednictvím své produkční společnosti Smokehouse Pictures se nyní chystá pro společnost Silver Pictures režírovat noirové drama z padesátých let minulého století Suburbicon. Společně se svým produkčním partnerem ze společnosti Smokehouse Grantem Heslovem a s Joelem Silverem bude také produkovat scénář Joela a Ethana Cohenových. Prostřednictvím společnosti Smokehouse se chystá k produkování a režii snímku Hack Attack na motivy knihy Nicka Daviese Hack Attack: How the Truth Caught Up with Rupert Murdoch.

Zatím naposledy má na svém producentském kontě snímek Vítězství je naše společnosti Warner Bros. a byl také producentem, režisérem a hvězdou filmu Památkáři společnosti Sony Pictures. Před nedávnem byl také k vidění ve filmu bratří Coenů Ave Caesar pro společnost Universal Pictures, v dramatu Alfonso Cuaróna Gravitace se Sandrou Bullock pro společnost Warner Bros., ve filmu Země zítřka společnosti Disney a ve filmu stanice Netflix A Very Murray Christmas.

V roce 2013 společnost Smokehouse produkovala ve spolupráci se společností Jean Doumanian Pictures pro společnost The Weinstein Company filmovou adaptaci divadelní hry August: Osage County Tracyho Lettse, oceněné Pulitzerovou cenou a cenou Tony, ve které si zahráli Meryl Streep, Ewan McGregor a Julia Roberts.

Mezi další snímky společnosti Smokehouse patří například oscarové drama společnosti Warner Bros. Argo či snímek Den zrady. Ve druhém jmenovaném si Clooney nejen zahrál, ale také ho režíroval a byl spoluautorem scénáře. Film byl nominován na Zlatý globus v kategoriích Nejlepší režie, Nejlepší scénář a Nejlepší celovečerní drama. Kromě toho byl také nominován na Oscara v kategorii Nejlepší adaptace.

V roce 2011 se Clooney objevil ve filmu Alexandera Paynea Děti moje společnosti Fox Searchlight. Clooney za svůj výkon v tomto snímku získal cenu Critics' Choice, Zlatý globus a cenu National Board of Review. Kromě toho byl nominován na cenu SAG a na Oscar v kategorii Nejlepší mužský herecký výkon.

V roce 2009 si Clooney zahrál v kritikou velice ceněném snímku Lítám v tom. Za svůj výkon v něm byl nominován na Oscara, Zlatý globus, cenu SAG a cenu BAFTA v kategorii Nejlepší mužský herecký výkon. Získal za něj také ceny National Board of Review a New York Film Critics' Circle.

JULIA ROBERTS (Patty Fennová) je držitelkou Oscara za snímek Erin Brockovich, která se objevila v celé řadě nejúspěšnějších hollywoodských filmů a spolupracovala s těmi nejuznávanějšími režiséry. Její filmy po světě utržily dohromady přes 2,5 miliardy dolarů. Poprvé na sebe diváky upozornila svou kritikou velmi ceněnou rolí ve filmu Mystic Pizza. Následně byla za snímek Ocelové magnólie poprvé nominována na Oscara. Její další snímek Pretty Woman byl nejúspěšnějším filmem roku 1990 a vynesl jí její druhou oscarovou nominaci. Na památný herecký výkon v tomto filmu poté navázala celou řadou úspěšných filmů, mezi něž patří například Hráči se smrtí, Noci s nepřítelem, Zemřít mladý, Případ Pelikán a Síla lásky.

Roberts si společně s Liamem Neesonem zahrála ve filmu Neila Jordana Michael Collins a také v romantické muzikálové komedii Woodyho Allena Všichni říkají miluji tě. V roce 1997 se objevila ve filmovém hitu Svatba mého nejlepšího přítele v režii P. J. Hogana, a v thrilleru Richarda Donnera Spiknutí s Melem Gibsonem. Po boku Susan Sarandon a Eda Harrise byla k vidění ve filmu Chrise Columbuse Druhá nebo první. V roce 1999 si zahrála ve dvou filmových hitech: ve snímku Notting Hill s Hugh Grantem v režii Rogera Michella, a ve filmu Nevěsta na útěku, ve kterém se znovu objevila po boku svého hereckého partnera z filmu Pretty Woman Richarda Gere, opět pod režijním vedením Garryho Marshalla.

V roce 2000 natočila již zmíněný snímek Erin Brockovich. Poté se objevila ve filmech Úsměv Mony Lisy a Zlatíčka pro každého, v obou případech pro společnost Revolution Studios. K vidění byla také ve třech filmech Stephena Soderbergha: Dannyho parťáci, Dannyho parťáci 2 a Hollywood, Hollywood. Se svým hereckým kolegou z filmů Dannyho parťáci Bradem Pittem se objevila také ve snímku Mexičan v režii Gorea Verbinskiho. A vidět jsme ji mohli také ve filmu Milujte svého zabijáka, režijním debutu George Clooneyho. S režisérem Mikem Nicholsem natočila snímky Na dotek a Soukromá válka pana Wilsona.

JACK O'CONNELL (Kyle Budwell) je jedním z nejvšestrannějších a nejzajímavějších mladých britských herců, který v rámci své kariéry dokazuje svůj talent a podařilo se mu v roce 2015 při udílení cen BAFTA získat ocenění EE Rising Star Award a při udílení Hollywood Film Awards cenu New Hollywood Award.

O'Connell před nedávnem dokončil natáčení nového snímku HHhH, ve kterém se ujal role českého bojovníka hnutí odporu po boku Jacka Reynora, Mii Wasikowske, Rosamund Pike a Jasona Clarkea. Snímek na motivy debutového románu francouzského spisovatele Laurenta Bineta režíroval Cedric Jimenez a zabývá se událostmi „operace Anthropoid“, atentátu na nacistického vůdce Reinharda Heydricha v Praze za 2. světové války. Budeme ho moci spatřit také ve filmu společnosti Weinstein Tulip Fever, romantickém dramatu ze 17. století s Danem DeHaanem, Alicií Vikander a Holliday Grainger.

Minulý měsíc sklidil O'Connell nadšené kritiky svým návratem na divadelní prkna, kdy se ujal hlavní role ve hře Richarda Beana The Nap v divadle The Crucible Theatre v Sheffieldu. Hru režíroval Richard Wilson a Jack se ujal role klíčové postavy Dylana.

DOMINIC WEST (Walt Camby) úspěšně kombinuje kariéru ve Velké Británii i ve Spojených státech a je k vidění v hlavních rolích mezinárodních filmů, na amerických televizních obrazovkách i na londýnských divadelních jevištích. Po dokončení studia na dublinské Trinity College a následně Guildhall School of Music and Drama v Londýně získal West ceni Iana Charlesona v kategorii Nejlepší nováček svým výkonem ve hře Racek v nastudování Sira Petera Halla.

Na tento úspěch brzy navázal neméně úspěšnou kariérou filmovou, kdy se Westovi podařilo získat hlavní role ve filmech jako 28 dní se Sandrou Bullock, Úsměv Mony Lisy s Julií Roberts či ve filmu Zloději paměti s Julianne Moore. Zahrál si také roli Therona ve filmu společnosti Warner Bros. 300: Bitva u Thermopyl. Kromě toho má na svém kontě například snímky Chicago, Sen noci svatojánské, Hannibal: Zrození, Rocker, Star Wars Epizoda I: Skrytá hrozba, Přežila jsem Picassa a Richard III.

V roce 2000 získal roli McNultyho v seriálu stanice HBO The Wire: Špína v Baltimoru, jednom z kritikou nejvíce ceněných televizních seriálů, jaké kdy ve Spojených státech vznikly. Seriál se vysílal po pět sezón a West v poslední sezóně seriálu režíroval jednu z jeho epizod.

CAITRIONA BALFE (Diane Lesterová) je irská herečka, která sklidila úspěchy u kritiky za svůj výkon v hlavní roli dramatického seriálu Cizinka stanice Starz/Sony, jehož autorem je Ron Moore a inspiruje se stejnojmennou sérií bestsellerů Diany Gabaldon. Před nedávnem byla Balfe za svůj výkon v tomto seriálu nominována na Zlatý globus v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon v dramatickém televizním seriálu, a seriál Cizinka byl na tuto cenu nominován v kategorii Nejlepší televizní dramatický seriál. Balfe, která je středem pozornosti děje tohoto seriálu, se zde objevuje společně se Samem Heughanem. Seriál Cizinka je považován za revoluční, neboť představuje silnou ženskou hrdinku v žánru, který byl doposud vyhrazen pro mužské antihrdiny. Druhá sezóna seriálu měla ve Spojených státech premiéru 9. dubna 2016 a stala se nejúspěšnější premiérou této stanice.

GIANCARLO ESPOSITO (kapitán Powell) je uznávaným filmovým, televizním a divadelním hercem, režisérem a producentem, jehož kariéra zahrnuje téměř pět desetiletí a který byl v roce 2014 poctěn hvězdou na hollywoodském chodníku slávy.

V roce 2015 se Esposito objevil v celosvětovém hitu Labyrint: Zkoušky ohněm, pokračování úspěšného akčního snímku Labyrint: Útěk, ve kterém si zahrál Jorgeho, vůdce skupiny přeživších. Jeho postava se objevuje také ve třetí knize, na jejichž motivy filmová série vzniká, a adaptace tohoto třetího dílu se v současné době natáčí.

Esposito je televizním divákům velice dobře známý svou památnou rolí drogového magnáta Gustavo „Guse“ Fringa z kritikou velice ceněného a velmi úspěšného televizního seriálu Perníkový táta stanice AMC, za kterou v roce 2012 získal cenu Critics Choice Award a byl také nominován na cenu Emmy.

Zatím naposledy spojil své síly s vizionářským režisérem Jonem Favreau, aby společně natočili remake hitu (2016) společnosti Disney Kniha džunglí (1967), v němž propůjčil v původním znění hlas Akélovi, vůdci vlčí smečky. Kromě něj můžeme ve filmu slyšet také hlasy Billa Murrayho, Lupity Nyong'o, Christophera Walkena, Bena Kingsleyho, Scarlett Johansson a Idrise Elby.

JODIE FOSTER (režie) si svými pozoruhodnými výkony v roli oběti znásilnění ve filmu Znásilnění a v roli zvláštní agentky Clarice Starlingové v thrilleru Mlčení jehňátek vysloužila dva Oscary v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon a pověst jedné z kritikou nejvíce ceněných hereček své generace.

Foster svou kariéru zahájila ve tří letech, kdy se objevila v televizní reklamě. Poté se pravidelně objevovala v celé řadě televizních seriálů, mezi něž patří Mayberry RFD, Courtship of Eddie's Father, My Three Sons a Paper Moon. Ve svých osmi letech debutovala na plátnech kin v celovečerním filmu Napoleon a Samantha.

Pozornost diváků na sebe ale upoutala až rolí ve filmu Alice už tu nebydlí a působivým výkonem v roli dospívající dívky ve filmu Martina Scorseseho Taxikář si vysloužila úspěchy u kritiky a mezinárodní pozornost. Foster se v roce 1976 objevila v celkem čtyřech filmech – Bugsy Malone, Ozvěna léta, Děvčátko, které bydlí na konci ulice a Taxikář – přičemž všechny čtyři byly uvedeny na festivalu v Cannes. Za snímek Alana Parkera Bugsy Malone získala cenu Italian Comedy Award.

Foster se celkem objevila ve více než 40 filmech včetně nedávného filmu Elysium s Mattem Damonem v režii Neila Blomkampa, ve filmu Bůh masakru, za který byla nominována na Zlatý globus, ve snímku Zapomenutý ostrov s Gerarfem Butlerem, Mé druhé já režiséra Neila Jordana, za který byla nominována na Zlatý globus, Spojenec s Denzelem Washingtonem a Clivem Owenem, ve filmovém hitu Tajemný let, ve francouzsky mluveném snímku Jean Pierre Jeuneta Příliš dlouhé zásnuby, v hitu Davida Finchera Úkryt, ve filmu Anna a král režiséra Andyho Tenanta, ve snímku Kontakt režiséra Robera Zemeckise, ve filmu Nell s Liamem Neesonem, v komedii Maverick s Melem Gibsonem a Jamesem Garnerem či v romantickém dramatu Návrat Sommersbyho s Richardem Gerem.

Mezi její další filmy patří například stylizovaná černobílá komedie Woodyho Allena Stíny a mlha, film Siesta, snímek Návrat do rodného města a film Pět rohů, stejně jako dřívější filmy Tom Sawyer, Podivný pátek, snímek Adriana Lynea Liščata, film Tonyho Richardsona Hotel New Hampshire a film Claudea Chabrola Krev těch druhých, pro který multilinguální Foster všechny své dialogy namluvila ve francouzštině.

Za svou roli ve filmu Mlčení jehňátek získala Foster také Zlatý globus, British Academy Awars, New York Film Critics Award a Chicago Film Critics Award. Svou první oscarovou nominaci a cenu National Society of Film Critics a Los Angeles Film Critics obdržela za svou roli ve filmu Taxikář. Stala se také jedinou americkou herečkou, která ve stejném roce získala dvě samostatné ceny BAFTA v kategoriích Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli a Nejlepší nováček – a sice za výkony ve filmech Taxikář a Bugsy Malone.

JAMIE LINDEN (scénář) napsal a koprodukoval film z roku 2006 Návrat na vrchol s Matthewem McConaugheym a také film Milý Johne z roku 2010 s Channingem Tatumem a Amandou Seyfried.

Je také autorem scénáře a režisérem filmu 10 Years z roku 2012, ve kterém si zahráli Channing Tatum, Oscar Isaac a Chris Pratt. V současné době pracuje na adaptaci Carter Beats the Devil pro společnost Warner Bros a režiséry Phila Lorda a Christophera Millera, a píše scénář k adaptaci románu Noggin pro společnost LionsGate Films, kterou by měl také režírovat.

ALAN DIFIORE (scénář, námět) se narodil v Akronu v Ohiu a toužil se stát spisovatelem. Během studia Univerzity v Akronu si uvědomil, že aby se mohl stát spisovatelem, musí psát o svých zážitcích, takže se vydal na cesty. Organizoval komunitu mexicko-amerických farmářů a pracoval v továrně na psí konzervy, v závodě na zpracování ryb a na řadě dalších zábavných míst, než ho na lodi, určené pro sbírání naplavených dřev, udeřilo při manipulaci s nákladem nebezpečné ocelové lano a jemu došlo, že by mohlo dojít k tomu, že zemře dříve, než se spisovatelem bude mít šanci stát. Proč tedy raději neuplatnit svou fantazii? A přesně to také udělal.

Přihlášení

    Už. jméno

    Heslo

Nemáte účet? Rychlá registrace (10 vteřin).


ImdbTMDB

Hrají

George Clooney jako Lee Gates
Julia Roberts jako Patty Fenn
Jack O'Connell jako Kyle Budwell
Caitriona Balfe jako Diane Lester
Dominic West jako Walt Camby
Lenny Venito jako Lenny
Giancarlo Esposito jako Captain Marcus Powell
Emily Meade jako Molly
Chris Bauer jako Lt. Nelson
Dennis Boutsikaris jako James Goodloe
Olivia Luccardi jako Arlene