Star Trek: Do neznáma

Star Trek: Do neznáma

2016 | 122 min | Akční, Dobrodružný, Sci-Fi | USA


Kolekce: Star Trek

Star Trek: Do neznáma
Star Trek: Do temnoty
Star Trek

"Star Trek: Do neznáma" – další díl celosvětově populárního fenoménu Star Trek, který vytvořil Gene Roddenberry a v roce 2009 restartoval J.J. Abrams – se vrací pod režijní taktovkou Justina Lina (série Rychle a zběsile). Lin se postavil ke kormidlu této epické výpravy hvězdné lodi Enterprise a její posádky. Ve filmu “Star Trek: Do neznáma” se posádka Enterprise vydává za hranice dosud zmapovaného vesmíru a naráží na nepřítele, který ji i celou Federaci vystaví zkoušce.

Zvláštní poznámka k filmu Star Trek: Do neznáma: 19. června 2016 přišla Star Trek rodina o jednoho z blízkých. Náhlá smrt Antona Yelchina zasáhla celý štáb. Herci, tvůrci i fanoušci po celém světě vyjádřili sympatie Antonovi a jeho zpodobnění Pavla Čechova.

Tvůrci připomínají, jak velkou lásku choval Anton Yelchin k filmu a jak vděčný byl za to, že mohl dělat práci, kterou tolik miloval. “Jsem vděčný za každý den na place. Pokud bych někdy cítil, že nejsem dost vděčný, zklamal bych sám sebe. Máme obrovské štěstí, že můžeme dělat tuhle krásnou věc… Je potřeba hodně lidí a velké úsilí pro tohle řemeslo. Je to speciální věc být toho součástí.”

“Čechov má své hrdinské momenty,” vysvětlil jednou Yelchin. “Ale to, co ho dělá skutečně zábavným, je jeho pošetilost a optimismus. Cítím obrovské štěstí, že můžu navázat na ten radostný rozměr, jaký mu dal Walter Koenig (původní Čechov).”

"Moc rád jsem pracoval s Antonem,” reagoval J.J. Abrams. “Byl velmi dobrá duše. Nemůžu uvěřit, že už není." 

Nový kapitán Enterprise

“Práce na Star Treku pro mě byla jednou z nejšťastnějších zkušeností,” řekl producent J.J. Abrams, muž zodpovědný za to, že přivedl k novému životu fenomén, který letos slaví 50. výročí. “Gene Roddenberry vytvořil úžasný svět, který nadšeně navštěvujeme znovu a znovu.”

Po dvou filmech v režisérském křesle, Star Trek (2009) a Star Trek: Do temnoty (2012), Abrams a jeho tým vybral jako režiséra Justina Lina, veterána série Rychle a zběsile. Lin přivedl k životu Star Trek: Do neznáma.

“Justin několikrát dokázal, že je velmi dobrý vypravěč,” vysvětluje Abrams, “ale co mě dostalo víc než cokoli jiného, byla jeho láska ke Star Treku. Věděl jsem, že bude schopný ujmout se akčních sekvencí, ale nadchlo mě, jak mluvil o postavách. Je opravdu skvělý.”

Justin Lin dospíval v 80. letech. Vzpomíná, jak se vysílání Star Treku stalo součástí života jeho rodiny. “Původní Star Trek seriál je pro mě opravdu speciální věc, protože sledování starých epizod, to byl jediný čas, který jsem trávil s rodiči. Posádka Enterprise byla takovým rozšířením mojí rodiny.”

Stejně jako Abrams i Lin měl zkušenosti s režírováním pro televizi ještě před tím, než dostal příslovečné klíče k slavné sáze. “Star Trek je unikátní v tom, jak překračuje hranice médií,” vysvětluje Lin. “Díky práci pro televizi chápu výzvu pro J.J. [Abramse] restartovat něco epizodického a přenést to do světa letních velkofilmů. Několikrát jsme mluvili o rovnováze mezi akcí, velkorozpočtovým filmem a zachováním podstaty původního seriálu.”

“První film byl hlavně o vytvoření party, která by se mohla stát rodinou; druhý byl o tom utužit je tím, že je vystavíte hrozbě,” řekl Abrams. “Oba filmy se odehrávaly kolem Země. V Do neznáma poprvé vidíme posádku na její pětileté misi. Je to možnost spatřit Enterprise při dobrodružství, které nám připomíná původní seriál, ve vzdálených koutech galaxie.

Rozdělená posádka

Scénáristy, kteří byli zodpovědní za to, že vezmou posádku tam, kam se dosud nikdo nevydal, jsou startrekový nováček Doug Jung (Dark Blue, Banshee) a herec a spoluscenárista Simon Pegg.

“Pracoval jsem na Mission: Impossible – Národ grázlů v Londýně,” řekl Pegg. “A Bryan Burk (producent filmů Národ grázlů a Star Trek: Do temnoty) si mě vzal stranou – myslel jsem, že se mě chystá zabít – a zeptal se, jestli bych k tomu chtěl psát scénář. Naprosto jsem ztratil chladnou hlavu a řekl mu 'rozhodně ano!' Pak jsem potkal Douga, který se stal mým parťákem a skvělým přítelem.”

“Nikdy před tím jsme se Simon a já nepotkali,” uvedl Jung. “Ale byl jsem velkým fanouškem jeho práce. Když jsme začali mluvit o nápadech, věděl jsem, že by bylo skvělé ho tam mít, protože je neuvěřitelně zábavný, úžasně kreativní a dobře zná Star Trek.”

“Vyrostl jsem na Star Treku,” pokračuje Jung, “ale nikdy jsem ho plně nedocenil, dokud jsem nebyl starší. Simonovy životní zkušenosti a znalosti byly cenné, protože on mohl říct ‘Myslím, že Kirk by řekl tohle’ nebo ‘Spock by použil místo tohoto slova tohle.’ Někdy hrál Scottyho v místnosti, velmi přesvědčivě, a jindy zase Kostru nebo Spocka. Byla to legrace.”

“Když jsme začali, stále jsem pracoval na Mission: Impossible. Zpozdil jsem se, odskočil si na konferenční hovor a do bůhvíkdy s Dougem probíral nápady,” uvedl Pegg. “Jel jsem do L.A. a zamkli jsme se v místnosti v Bad Robot a zaplňovali bílé tabule návrhy. Pak zase Doug přiletěl do Británie a týden zůstal u mě. Psali jsme, večer sledovali díly původního Star Treku, sbírali detaily a jména na červených trikotech a různé osoby, které by mohly existovat v nové časové linii. A nějak jsme dali dohromady první návrh scénáře.”

“Opravdu jsem si ten proces užil,” řekl Jung. “Jako scénárista často sám sedíte v temnotě a přemýšlíte o něčem, co si myslíte, že je skvělé, ale nikdy to nebudete vědět s jistotou, dokud to neukážete někomu dalšímu. Simon úžasně spolupracoval. Byly tam tyhle momenty, kdy jsme něco napsali a ptali se ‘můžeme tohle udělat?’ a Justin nám řekl ‘jděte ještě dál!’”

Jedním z nejvýznamnějších bodů děje, který dramaticky změnil směr filmu, je zničení hvězdné lodi Enterprise, jejíž posádka je vržena na neprozkoumanou planetu.

“V sázce je hodně,” řekl Abrams. “Poté, co viděli, jak je Enterprise roztržena na kusy, jsou vrženi všemi různými směry a nuceni přežít a znovu se spojit se zbytkem posádky. Je pozoruhodné vidět, jak dobře ty samostatné dvojice pracují na tom, aby dosáhly společného cíle.” Zničení Enterprise vysadí posádku na planetě Altamid, v nebezpečném mimozemském světě. Scénáristé si užili párování postav, které spolu předtím na plátně strávili jen málo času.

Například kapitán Kirk (Chris Pine) se ocitne na planetě s mladičkým optimistou Čechovem (Anton Yelchin).

Spoluscenárista Jung vysvětluje, “Kirk (Chris Pine) je alfa samec, který má všechny odpovědi. Osvědčil se, vymanil se ze stínu svého otce, ale teď čelí existenciální otázce 'Co teď?' Líbila se nám myšlenka dát dohromady unaveného, cynického Kirka s Čechovem, který je mladý a dychtivý, a mnohem méně cynický.”

Chris Pine souhlasí: “První dva filmy byly zaměřené na Spocka a Kirka. Myslím, že Doug a Simon tohle velmi chytře rozbili, abychom viděli, jak všichni dohromady spolupracují a jak fungují jeden s druhým. Být kapitánem Enterprise je pro Kirka určující. Jeho otec byla také kapitánem lodi, která byla zničena, takže destrukce Enterprise vyvolá všechny pocity a emoce spojené s tím, kým je, a myslím, že Kirk hodně z toho vidí v Čechovovi.”

“Tam, kde Kirk začíná pochybovat, přichází Čechov s absolutní jistotou,” řekl Yelchin. “Když je Enterprise zničena, všechno, co se naučili, je pryč. Nevědí, jestli je zbytek posádky naživu. A tohle je nutí znovu se naučit lásce a respektu kvůli jejich přátelům.”

“S Antonem jsme se hodně zasmáli,” dodává Pine. “Máme scény, ve kterých k němu promlouvám a on zase ke mně, střílejí po nás, vše kolem nás vybuchuje. Je to znepokojivé a intenzivní, ale zábavné víc než cokoli jiného, protože Antonova postava má velké srdce stejně jako Anton sám.”

Když přišel na řadu poloviční Vulkánec Spock (Zachary Quinto), scénáristé ihned věděli, že ho chtějí spárovat s hašteřivým doktorem “Kostrou” McCoyem (Karl Urban). Jako Kirkovi nejbližší přátelé se musejí při svých rozhodnutích dívat jeden druhému do očí.

“Vztah mezi Spockem a Kostrou byl vždy ‘fascinující’, jak se říká, a velmi zábavný, protože jsou v mnoha ohledech zcela odlišní,” vysvětluje Pegg. “Přesto někde tam hluboko je velké přátelství, které jsme chtěli prozkoumat.”

“Kostra a Spock jsou odlišní tak, jak jen můžou být,” říká Quinto.
“Zatímco Kirk a Spock jsou dvě strany téže mince, Kostra a Spock prostě mají zcela opačný modus operandi.”

“Uvidíte, jak se vztah Kostry a Spocka vyvíjí jako nikdy předtím,” doplňuje Urban. “Obě postavy jsou na křižovatce a vyrovnávají se s vlastními vnitřními dilematy. Být uvězněný na mimozemské planetě je nutí ke vzájemné konfrontaci.”

“Spock je v tomto filmu daleko více člověkem, je mnohem víc zranitelný,” vysvětluje Quinto. “Oceňuji chvíle, kdy Spock namísto akce dostane tišší momenty, které je zábavné a zajímavé hrát.”

Po smrti herce Leonarda Nimoye chtěli tvůrci ve filmu vzpomenout i smrt Spocka z původní časové linie a ukázat, jaký to mělo dopad na mladšího Spocka.

“Leonard Nimoy byl velmi talentovaný herec, který se stal mým dobrým přítelem,” řekl Abrams. “Chtěli jsme mu vzdát čest tím, že zmíníme jeho smrt také ve filmu. Myslím, že by bylo špatné neudělat to.”

“Bylo to pro mě hodně těžké,” řekl Quinto. “Protože jsme si byli hodně blízcí a byli jsme přátelé až do konce. Simon a Doug odvedli skutečně fantastickou práci v tom, jak mu vzdali poctu v příběhu, a myslím, že by byl hrdý, vděčný a trochu v rozpacích. Je to elegantní pocta, za kterou jsem rád.”

Poté, co Spock utrpí zranění, se Kostra ocitne v pro něj nepohodlné situaci. “On je soucitný lékař se srdcem ze zlata, který se dostal do situace, ve které bude nucen brát život místo toho, aby ho zachraňoval,” popisuje Urban. “Ve svízelné situaci se z donucení stává bručounským akčním hrdinou.”

“Kostra je postavou, kterou lidé opravdu milují, a nikdy jsem neměl pocit, že by dostal, co mu náleží,” uvažuje Pegg. “Tohle byla naše příležitost napravit to.”

“Jak jsem dospíval, Kostra byl mou oblíbenou postavou,” dodává Lin, “a Karl vždycky chtěl pro svoji postavu víc prostoru.”

“Moc rád pracuju s Karlem,” řekl Quinto. “Je s ním legrace. Byla zábava vidět ho tentokrát nakopat pár zadků. Jde mu to.”

Kromě ztráty Enterprise je dalším zlomem také konec vztahu Spocka a Uhury (Zoe Saldana).

Saldana k tomu říká: “Pracují spolu, je tedy velmi profesionální se rozejít. Jsou na pětileté misi, a i když jsou velmi unavení a stýská se jim po domově, rozhodli se upřednostnit misi a nepřenášet stres na své kolegy.”

Ještě před tím, než se Spock a Uhura stačí řádně domluvit na rozchodu, je loď zničena a Uhura uvízne na planetě Altamid se Sulu (John Cho).

Cho stejně jako Pegg reagoval na ztrátu Enterprise citlivě. “Pokaždé mi láme srdce, když vidím, že Enterprise trpí. Jsem kormidelník, takže cítím určitou odpovědnost. Tentokrát je to obzvlášť brutální,” řekl Cho.

“Bez lodi vzniká nerovnováha, která vytváří velké napětí,” pokračuje Cho. “Když jsem četl scénář poprvé, líbilo se mi, jak moc mi připomíná původní seriál – ten humor a neznámo, pocit sounáležitosti s posádkou. Užil jsem si spoustu zábavy v menších scénách se Zoe.”

“Znám Johna roky. Mám ráda jeho smysl pro humor a nadšení pro postavy, které hraje,” dodává Saldana. “Zjistila jsem v tomhle filmu, že Uhura a Sulu jsou si velmi podobní právě v tom závazku ke službě a ve víře v posádku. Spoléhají na ni, stejně jako posádka spoléhá na ně. Je to jako mezi Johnem a mnou a tvůrčím týmem.”

“John hrál v mém prvním filmu Better Luck Tomorrow. Tehdy jsem ještě platil filmy kreditními kartami, ale John už měl za sebou roli v Prci, prci, prcičky. Od té doby jsme oba ušli velký kus cesty. Je úžasné dostat po dvanácti letech šanci pracovat spolu znovu.”

Spoluscenárista Simon Pegg se vrací jako šéfinženýr Montgomery Scott, známý světu popkultury coby “Scotty.”

“Z celé posádky je Scotty na začátku filmu asi nejspokojenější,” vysvětluje Pegg. “Dělá si své věci v útrobách lodi, udržuje je v chodu, ale jak je zřejmé, rychle o to všechno přijde.”

Scotty se ocitne závislý na Jaylah (nově příchozí postava, kterou ztvárnila Sofia Boutella). Jaylah je žena se silnou vůlí, technologicky zběhlý mimozemský spojenec, který Scottymu zachrání na planetě Altamid život.

“Po určitou dobu žije Jaylah na planetě Altamid sama,” popisuje Boutella. “Stará se o sebe, dokud se neobjeví Scotty. Uvědomí si, že by z nich mohli být přátelé. A přestože je Jaylah defenzivní a brání se, mezi ní a Scottym se vyvine vztah jako mezi sestrou a bratrem.” “Sofia nás všechny okouzlila,” dodává Pegg. “Osvojila si postavu takovým způsobem, že byla zábava být jejím parťákem ve filmu. Je vynalézavá a houževnatá. Zbožňuju tu její zvláštní syntaktickou řeč, která z ní děla mimozemšťanku. Je neuvěřitelně sympatická.”
Maskéry čekala v případě Jaylah náročná práce, i proto někdy pro Boutellu začínal natáčecí den dřív, než skončil ten předchozí ostatním hercům.

“Byly dny, kdy jsem musela vstávat o půl jedné v noci, aby mě namaskovali na ranní natáčení,” popisuje Boutella. “Je to dlouhý, ale zábavný proces. Když jste v křesle takovou dobu, dostanete se do meditativního stavu, který vám pomůže ponořit se do postavy.”

“Chtěli jsme, aby Jaylah vyčnívala,” vysvětluje návrhář masek Joel Harlow. “Myslím, že bílé a černé linie v kombinaci s žebrováním vlasů jí dodávají nezapomenutelný vzhled.”

“Jaylah je mojí oblíbenou novou postavou” dodává Abrams. “Je temperamentní, sladká, zábavná, tvrdá jako kámen. Důležitý spojenec posádky. A Sofia odvedla parádní práci.”

Nový padouch

Idris Elba se připojil k týmu jako “Krall,” nepřátelský cizinec, který je zodpovědný za zničení Enterprise.

“Nechtěl jsem hrát archetypálního padoucha,” říká Elba. “Věděl jsem, že bude těžké následovat Benedicta Cumberbatche, a tak jsme s Justinem, Simonem a Dougem zjišťovali, kdo ten chlápek vlastně je. Jak mluví? Jaké jsou jeho tělesné vlastnosti? Proč chce mít co dočinění s Federací? Když dostanete odpovědi, zjistíte, že není žádné monstrum. Má důvod pro všechno, co dělá.”

“Idris je nebojácný,” říká Lin. “Ponořil se do toho. Poprvé jsme mluvili o Krallovi po telefonu, něco přes hodinu. Diskutovali jsme o tom, jakou výzvou může být tahle postava pro Federaci.”

“Bylo fascinující zjišťovat všechno kolem světa Star Treku,” říká Elba. “Pak to zpochybnit, šťourat se v tom, roztrhat na kusy. Krall se o nic nestará.”

V průběhu natáčení si Elba zvykal na hraní s protetikami. “Pracoval jsem s nimi už ve filmu Mandela, ale Krall byl daleko náročnější: celá hlava, tělo, pět hodin v tom, dvě hodiny pauza,” popisuje Elba. “Byla to pro mě jako herce velká lekce, protože nemůžete používat obličej tak, jak jste zvyklí. Musíte si znovu představit, jak váš obličej vypadá. Je to trochu jako vodit loutky.”

Elba proměnil nepohodlí ve výhodu, která ho poháněla v tom, jak ztvárnit postavu. “Trpím klaustrofobií, takže mít tohle všechno na hlavě po dobu 18 hodin ovlivnilo to, jak jsem o Krallovi smýšlel. Pořád dokola jsem si říkal ‘ještě jedna scéna a jde to dolů.’ Krall bojuje za svoji sebezáchovu a já se začal cítit podobně.”

“Idris byl skvělý,” dodává Harlow. “Nikdy jsme nedělali mimozemského padoucha, který by byl takový extrém. Můžete pracovat na designu měsíce, ale není to postava, dokud si to neobleče herec. Vždycky doufáte, že přijde někdo, kdo je nadšený a vnímavý k vaší práci, a Idris byl víc než to.”

50 mimozemských druhů ve StarTreku

Kromě Jaylah a Kralla vytvořili maskéři a kostyméři více než 50 unikátních mimozemských druhů pro tento film.

“Máme víc mimozemšťanů v tomto filmu, než měly ty dva předchozí dohromady,” uvádí Harlow. “V jednu chvíli jsme si řekli, že je spočítáme, a dali jsme dohromady 48. Pak jsme si řekli, že je 50. výročí, tak jich udělejme aspoň 50. Myslím, že jsme se nakonec dostali k 53 unikátním druhům.”

Malá armáda umělců z řad maskérů, sochařů, malířů, techniků a expertů na práci s formami a silikonem pracovala nepřetržitě sedm dní v týdnu v dílnách v Burbanku, ve Vancouveru a Dubaji. “Nikdo nemůže dělat tuhle práci na vlastní pěst,” říká Harlow. “Náštěstí se mnou pracuje celá řada zkušených a talentovaných lidí.”

Harlow vysvětluje, že vzhled mimozemského druhu se často začíná rodit v maskérně.

“Protetika jsou navržena tak, aby umožnila postavě hýbat se. Přidáváme kousek po kousku, takže herec může odhadnout plný rozsah pohybu. Když je hotovo, musíte přemýšlet o celkovém vzhledu. Nebudou chodit jako my, nebudou jednat jako my. Je toho hodně, na co je potřeba pamatovat, ale každý herec, kterého jsme měli, byl zcela nadšený a zaujatý pro věc.” Dva z nejvýznamnějších mimozemských druhů ve filmu byli z Krallovy posádky - Manas (Joe Taslim) a Kalara (Lydia Wilson). Přestože má každý svůj specifický vzhled, Harlowův tým na nich pracoval tak, aby udržel určitou podobnost mezi těmito postavami, aby naznačil určitou společnou historii.

“Joe a Lydia byli v maskách fantastičtí,” pochvaluje si Harlow. I přes složitou podobu mnoha jiných mimozemšťanů Harlow tvrdí, že Spock je jedním z těch nejtěžších. “Spock je ikona. Je velmi lehce rozeznatelný, není tam žádný prostor pro chyby.”

Kostymérka Sanja Haysová v minulosti pracovala s Justinem Linem na sérii Rychle a zběsile a když přišla příležitost pracovat na Star Treku, skočila po ní. “Jsem Trekkie, takže jsem toho nemusela moc zjišťovat,” přiznává Haysová. “Nechtěla jsem drasticky měnit vzhled uniforem, ale chtěla jsem je lehce upravit. Největší změnou jsou rukávky u ženských uniforem, což Zoe ocenila.”

“Kirkův modrý kostým a ten pro Jaylah jsou ode mě,” uvádí Haysová. “Vypadají cool, ale i prakticky, protože je to akční film a pohyb je důležitý.”

Haysová oceňuje širokou paletu barev světa Star Treku. “Mnoho jiných sci-fi filmů se bere hodně vážně; jsou tak apokalyptické a temné. Líbí se mi, že Star Trek prezentuje světlejší budoucnost.”

Podivuhodné nové světy”

Úkol vytvořit mimozemské světy filmu Star Trek: Do neznáma připadl návrháři Thomasi Sandersovi. Pro natáčení v lokacích a ateliérech ve Vancouveru, B. C. a Dubaji vytvořil Tom Sanders drsnou zpustošenou planetu Altamid a metropoli 23. století jménem Yorktown. “Chtěli jsme, abyste měli pocit, že jste někde úplně jinde,” říká Sanders. “Jako v cestopise.

“Ve Star Treku nemáte možnost jít točit na roh ulice jen tak z rozmaru,” dodává Lin. “Rád jsem s Tomem pracoval, protože jsem mohl přijít do jeho dílny a vidět ty úžasné modely.”

Na modré planetě Altamid se odehrává velká část druhého dějství. Je to Krallova základna, a to kvůli přítomnosti vzácného, živoucího, nukleárního materiálu nazývaného “bluebalt”, který může být využit jako zdroj energie nebo k vytvoření organických struktur. Kulisy planety Altamid byly postaveny v kamenolomu v Pitt Meadow ve Vancouveru. Po prozkoumání lomu Sanders zkonstruoval miniaturu toho, jak by Krallův komplex mohl vypadat. “Když jsem viděl lom nedaleko Vancouveru, zvolil jsem opačný přístup. Chtěl jsem, aby to mělo tuto nádhernou strukturu, aby to byl klenot uprostřed příšerné destrukce a hromady kamení.”
Lom samotný se ukázal být vlastním mimozemských světem, plným nebezpečí a překvapení.

“Jakmile jste přišli z kopce dolů, bylo o 8 stupňů tepleji,” vzpomíná Sanders. “Kromě vedra tam byly velmi ostré skály. Herci i štáb museli být velmi opatrní, aby si nikdo nezlomil nohu nebo něco jiného. Myslím, že to každému pomohlo ponořit se do své role.”

Za futuristicky utopickým Yorktownem se celý tým vydal do Dubaje.

“V mnoha ohledech je Yorktown ztělesněním vize budoucnosti Genea Roddenberryho: obrovská společnost všech druhů lidí a mimozemšťanů, žijících mírumilovně vedle sebe,” vysvětluje Lin. “Mluvili jsme i o tom natočit Yorktown v ateliérech, ale nemyslel jsem si, že by tak bylo možné zachytit rozměr tohoto města. Chtěl jsem, aby to bylo hmatatelné, reálné, ne jen dva chlápci před zeleným pozadím.”

“Trochu jsem záviděl, když jsem viděl, co Justin dokázal s Yorktownem,” říká Abrams. “Máte všechny ty různé civilizace, kultury a druhy pohromadě na jednom místě, reprezentující vše, čím je Federace, a ještě tak skvělým způsobem.”

Natáčení ve Vancouveru a Dubaji herce stmelilo nečekaným způsobem. “Minulé dva filmy jsme točili v Los Angeles, takže jsme každou noc jezdili domů,” vysvětluje Urban. “Tenhle film byl spíš jako letní tábor, o pauzách jsme spolu vyráželi ven, protože jsme nikoho jiného ve městě neznali. A tak jsme si užili spoustu zábavy – lyžovali jsme, potápěli se, navštívili jsme Velkou mešitu v Abu Dhabi. Dubaj je úžasná a my všichni jsme si byli ještě blíž. Pro mě to byla nejlepší část téhle práce.”

Nováčci se velmi lehce začlenili do Star Trek rodiny.
“Ostatní byli hned první den velmi příjemní,” potvrzuje Elba. “Tahle parta je jako dobře naolejovaný stroj. Mají skvělý smysl pro humor a žádný se nebere příliš vážně.”

“Jsou jako rodina,” všímá si Boutella. “Je mezi nimi tolik krásné energie a je to znát na plátně. Je úžasné být toho součástí. Jsem velmi vděčná. Hodně jsem se toho naučila, a teď nemyslím jen profesionální stránku věci. To pouto mezi lidmi a vztahy, které jsem si vytvořila na place, je něco, co si chci uchovat a vzít s sebou domů.”
“Až se podíváte na film, uvidíte to spojení mezi postavami, protože herci samotní jsou jako rodina,” říká Lin.

“Jako zázrakem jsme našli tuhle partu herců, kteří jsou tak dobří,” uvádí Abrams. “Je mezi nimi familiární, autentické pouto velmi podobné původnímu Star Treku, vizi Genea Roddenberryho. Všichni utváříme rodiny s lidmi, s kterými nás něco pojí, s kterými pracujeme nebo kterými se obklopujeme. Star Trek je určitým splněným snem. Je to místo, kde je vaše práce důležitá, stejně jako vaše statečnost, loajalita a intelekt. O tom je Star Trek, který je silný, optimistický, vzrušující a šokující, překvapující a někdy i srdcervoucí. Je to budoucnost, která je velmi světlá, a i když si myslím, že 50. výročí je obrovský milník, tak věřím, že bude ještě mnoho dalších.”

Přihlášení

    Už. jméno

    Heslo

Nemáte účet? Rychlá registrace (10 vteřin).


ImdbTMDB

Hrají

Chris Pine jako Kirk
Zachary Quinto jako Spock
Karl Urban jako Bones
Zoe Saldana jako Uhura
Simon Pegg jako Scotty
John Cho jako Sulu
Anton Yelchin jako Chekov
Idris Elba jako Krall
Sofia Boutella jako Jaylah
Deep Roy jako Keenser
Johannes Taslim
Shohreh Aghdashloo jako High Command of the Federation
Fiona Vroom jako Green Girl
Lydia Wilson
Priya Rajaratnam jako Night Watch Captain
Melissa Roxburgh jako Syl
Adam DiMarco jako Injured Senator
Roxanne Fernandes jako U.S.S. Enterprise Bridge Officer
Danny Pudi jako Fi'Ja
Anita Brown jako Tyvanna