Ant-Man a Wasp, pokračování kinohitu

Pokračování úspěšného filmu Ant-Man ve druhé dílu Ant-Man a Wasp

V roce 2015 debutoval na plátnech kin snímek společnosti Marvel Studios Ant-Man, v rámci kterého do stále se rozšiřujícího filmového světa společnosti Marvel vstoupil Scott Lang, dobromyslný zloděj, jehož si dr. Hank Pym vybral k tomu, aby se stal jeho pokračovatelem a převzal po něm štafetu coby titulní Ant-Man. Ve filmu se také objevila Pymova dcera Hope van Dyneová, z níž se později stává superhrdinka Wasp. Tento akční snímek o velké superhrdinské loupeži v režii Peytona Reeda si získal přízeň diváků i kritiky, debutoval na první příčce v žebříčku návštěvnosti a následně utržil celosvětově více než 500 milionů dolarů.

Nyní, po událostech snímku Captain America: Občanská válka, se Lang potýká s následky svých rozhodnutí jak coby superhrdina, tak také jako otec své malé dcery. Zatímco se snaží najít rovnováhu mezi svým rodinným životem a povinnostmi Ant-Mana, obrátí se na něj Hope van Dyneová a dr. Hank Pym s naléhavou novou misí. Scott musí znovu navléknout svůj oblek a naučit se bojovat po boku Wasp, se kterou je nucen spojit síly, aby se jim společně podařilo odhalit tajemství minulosti.

O filmu Antman a Wasp

Ačkoliv se diváci po celém světě velmi těšili na pokračování Ant-Manových dobrodružství v novém chystaném filmu, v němž měla sehrát výraznější roli Evangeline Lilly coby Wasp, rozhodla se je společnost Marvel překvapit tím, že Ant-Mana představila také ve filmu Captain America: Občanská válka. Skutečnost, že se Ant-Man připojil k potyčce, ve které figuroval jak Captain America, tak i zbytek Avengers, z něj zcela jednoznačně učinila člena superhrdinské rodiny společnosti Marvel, byť se aktuálně jedná o rodinu, která je rozpolcená a dysfunkční. Ale pro fanoušky comicsů byla tato příležitost zásadní také z jiného důvodu – na filmových plátnech debutoval Giant-Man, obří verze našeho mravenčího superhrdiny.

Na filmu Ant-Man a Wasp je velice lákavé to, že se ve skutečnosti jedná o pokračování dvou filmů, nikoliv pouze jednoho,“ popisuje producent Kevin Feige. „Jedná se o pokračování filmu Ant-Man, ale současně v něm vidíme také důsledky toho, co se odehrálo v rámci snímku Captain America: Občanská válka. Jsem nadšený, když máme možnost vyprávět naše příběhy takovýmto způsobem a kombinovat postavy z jejich původních filmů s rolemi, které se hrály ve filmech dalších. Díky této strategii se s Ant-Manem po premiéře snímku Občanská válka měla možnost seznámit mnohem větší skupina diváků.

Skutečnost, že se Scott zapojil do událostí Občanské války, pro nás byla skvělým odrazovým můstkem pro tento film,“ dodává producent Stephen Broussard. „Události Občanské války ovlivnily Scottovu momentální životní situaci a vytvořily základy pro příběh, který se snažíme vyprávět ve filmu Ant-Man a Wasp.

To, že se příběh filmu odehrává „ve svém vlastním koutku filmového světa společnosti Marvel“ bylo klíčové pro to, jakým způsobem Reed k filmu přistupoval. „První Ant-Man byl záměrně umírněnější, intimnější film,“ vysvětluje. „Objevuje se v něm sice Sam Wilson, ale to je v zásadě to jediné, co má s rozsáhlejším děním ve filmovém světě společnosti Marvel tenhle snímek společné. To se mi na světě filmu Ant-Man líbí a ve filmu Ant-Man a Wasp v tom rozhodně pokračujeme. Hodně jsme diskutovali o tom, v jaké situaci se postavy filmu Ant-Man a Wasp na jeho začátku ocitají a co se odehrálo v období mezi jednotlivými filmy. Diváci samozřejmě vědí, že se Scott Lang ocitl ve vězení na neurčeném místě, ale z náznaků je evidentní, že Captain America pomohl vězňům uprchnout. Takže jsme bez ohledu na relativně malý prostor, který Scott Lang ve filmu Občanská válka má, museli brát v potaz to, co jeho události pro naše postavy znamenají.

Nejlákavějším a nejočekávanějším odhalením filmu je představení Wasp, jehož prostřednictvím se na filmovém plátně a v samém centru dění filmového světa společnosti Marvel ocitá úžasná ženská superhrdinka.

Odhalení obleku Wasp na konci předchozího filmu je jedním z našich nejoblíbenějších zakončení filmu, které jsme kdy natočili,“ říká o nově představené superhrdince Kevin Feige. „Ona sama na tuto chvíli čekala velice dlouho, my jsme na ni čekali velice dlouho a myslím, že i diváci na takovou superhrdinku čekali velice dlouho a věří jí. Rozhodně je nejvyšší čas na její představení, a právě proto se tento snímek jmenuje Ant-Man a Wasp.

Pro režiséra Peytona Reeda bylo poctou mít možnost ujmout se filmového debutu Wasp, jejíž uvedení je také vůbec prvním případem, kdy je v rámci filmů společnosti Marvel Studios ženská superhrdinka prezentována přímo v názvu filmu. „Co se filmu Ant-Man a Wasp týče, jsem nadšený z celé řady věcí,“ komentuje Reed. „Ale myslím, že tím, z čeho mám největší radost, je možnost poprvé divákům představit Wasp a ukázat jim Hope van Dyneovou coby skutečnou superhrdinku s úžasnými schopnostmi. Mít možnost dále rozvíjet průpovídky, které si se Scottem Langem neustále vyměňují, a ukázat, jakým způsobem zapadá do filmového světa společnosti Marvel je pro mě popravdě velice zábavné a dokonce i do jisté míry ohromující.

Reed se zejména těšil na možnost dále rozvíjet příběh Scotta, Hope van Dyneové a Hanka Pyma, který rozpracoval v předchozím filmu. „V prvním Ant-Manovi jsme museli připravit půdu pro obrovskou spoustu nejrůznějších věcí,“ říká. „Museli jsme objasnit minulost Hanka Pyma a schopností Ant-Mana. A pak jsme museli divákům představit bývalého vězně Scotta Langa a vysvětlit, jak se dostal k technologiím Ant-Mana. A museli jsme vysvětlit, kdo je Hope van Dyneová. A pak jsme také museli alespoň trochu naznačit, jak to bylo s Hankem a Janet. A také jsme museli divákům vysvětlit, že Ant-Man dokáže ovládat mravence, že tu nejde o pouhé zmenšování. To všechno byla obrovská spousta věcí.

Ale v tomto filmu máme v zásadě možnost ukázat divákům scénu, ve které mravenci dělají něco velice specifického, a nechat diváky samotné, aby zjistili, jak mravenci v tomto světě fungují,“ pokračuje. „Nemusíme ztrácet drahocenný čas vysvětlováním. Takže to je v jistém ohledu osvobozující, a můžeme se tedy do děje filmu tentokrát vrhnout skutečně po hlavě.

Při práci na příběhu nového filmu bylo zcela evidentní, že se bude znovu věnovat tématům rodiny, která byla zásadní součástí předchozího snímku. Tvořila jeho samotnou podstatu a tvůrci filmu chtěli v jeho pokračování tyto motivy dále rozebírat prostřednictvím rodiny Scotta Langa a také rodiny van Dyneových-Pymových.

Rodinnou dynamiku považuji za naprosto zásadní prvek v tom, co dělá filmy o Ant-Manovi tím, čím jsou,“ vysvětluje Reed. „Scott Lang je ve filmovém světě společnosti Marvel opravdovým obyčejným člověkem. Není to špičkový vědec, není to miliardář. Je to prostě jenom obyčejný člověk, který nemá žádné superschopnosti. Zásadní je pro něj jeho oblek. Scott ke své roli potenciálního hrdiny do jisté míry přistupuje poměrně lhostejně. Poté, co neúmyslně vystavil riziku svou dceru a následně mu hrozilo doživotní uvěznění s vidinou, že už svou dceru nikdy nespatří, ke své roli Ant-Mana přistupuje s jistou rozpačitostí, a právě tento příběh se snažíme zprostředkovat.

Na všech našich postavách je zajímavá jejich lidskost,“ dodává Feige. „Zejména Scott Lang má se svou rodinou velice silný vztah. Vztah mezi ním a Cassie tvořil podstatu snímku Ant-Man. Ve filmu Ant-Man a Wasp tento vztah dále rozšiřujeme a zahrnujeme do něj nejen další členy Scottovy rodiny, ale také Hanka, Hopa a Janet. Myslím, že právě tohle diváky oslovuje. Samozřejmě tu pořád máme všechny ty velkolepé akční sekvence a užijeme si Ant-Mana, který se zmenšuje a nyní také zvětšuje, ale současně tu jsou všechny ty intenzivní rodinné vztahy, čímž se tato filmová série od ostatních našich filmů velmi odlišuje.

Jak Ant-Man, tak Wasp mají své specifické schopnosti a dovednosti, a pro oba z nich, s ohledem na krátký romantický vztah, bude nelehké pokusit se s tím vším vypořádat, aniž by přitom narušili Hankovy pečlivé plány. Společně mají potenciál stát se nezastavitelnými, ale dopracovat se k tomu, to už tak snadné nebude.

Po svých dobrodružstvích s ostatními Avengers ve snímku Captain America: Občanská válka se Scott Lang, dobrosrdečný zloděj, ocitá v domácím vězení. Když je ale postaven před rozhodnutí znovu si obléci oblek Ant-Mana, je velice rozpolcený, neboť se snaží najít způsob, jakým by mohl znovu žít spokojený život a byl pro svou dceru Cassie tím nejlepším otcem, jakým jen může být.

Do role Scotta Langa/Ant-Mana se znovu vrací Paul Rudd. Když se měl Rudd znovu vžít do role nejistého superhrdiny, který je nucen čelit zcela nepředstavitelným potížím a nepřátelům, přistupoval k tomu velice specificky. „Jednou z věcí, která je mi na téhle roli skutečně sympatická je to, že Scott byl do světa, ve kterém se z něj stal superhrdina schopný zvětšování a zmenšování a létání na mravencích, který je nucen řešit nebezpečné a velice výjimečné situace, tak trochu vtažen proti své vůli,“ popisuje Rudd. „Vždycky jsem se snažil o to, abych v jeho kůži řešil vše s humorem a jistou bezstarostností. Myslím, že diváci mají rádi, když se mohou bavit sledováním někoho jako je Scott Lang, jak se snaží se všemi těmi šílenostmi vypořádat. Takže to mě coby herce velice baví.

Paul dodal Scottovi Langovi velkou dávku lidskosti a emocí a humoru,“ prohlašuje producent Stephen Broussard. „Je přirozeně vtipný a sympatický za všech okolností. Paul Scotta pojal jako někoho, na kom vám velice záleží, někoho, s kým soucítíte, pokud se mu něco nedaří, ale dokážete s ním soucítit i tehdy, pokud udělá něco špatného, a fandíte mu, aby se dokázal znovu stát hrdinou, kterým chce být. Po herecké stránce se tu v takovém případě pohybujete po velice tenké linii. Že se to Paulovi podařilo je důkazem jeho výjimečných hereckých schopností, ale také jeho schopností komika a scenáristy. Sledovat ho, jak se ujal role nejlepšího táty ve filmovém světě společnosti Marvel, je velice zábavné.

Rudd, jenž se podílel také na scénáři filmu, od samého počátku sdílí svou vizi s režisérem Peytonem Reedem, a předchozí film byl toho důkazem. „Od chvíle, kdy se Peyton začal na celém projektu podílet, jsem se oba shodli na tom, že chceme vytvořit něco, co bude v rámci tohoto žánru působit originálně a půjde o zábavný film. V první řadě bude důležité, aby se diváci zasmáli, ale stejně tak důležité jsou i emocionálně vypjatější okamžiky. Stále budete žasnout nad vizuálními efekty, ale pokusíme se o to, aby byly současně i vtipné. Mám pocit, že jsme se vždycky shodovali na tom, jaký film chceme natočit, takže pro mě jako herce je velice příjemné vědět, že mu poskytuji přesně to, co jako režisér potřebuje.

Hope van Dyneová, která je nyní se svým otcem Hankem na útěku, využívá svůj čas v ústraní k tomu, aby dokonale zvládala svou novou roli Wasp, ale zatím se ještě nenachází v situaci, kdy by byla připravena spojit své síly se Scottem při nejdůležitější misi, na které se kdy podíleli. Ale na této misi závisí osudy její rodiny, takže nemá na vybranou a musí vyhledat jeho pomoc.

Do role špičkové kvantové fyzičky Hope van Dyneové se opět vrací Evangeline Lilly. Přestože je stále tak soustředěná a rozhodná, jako bývala, ve filmu Ant-Man a Wasp se setkáváme se zcela jinou Hope van Dyneovou, než jakou známe.

Lilly byla nadšena ze skutečnosti, že se v nadcházejícím pokračování snímku Ant-Man divákům představí postava Wasp. „Na možnost znovu se ujmout postavy Hope jsem se těšila z mnoha důvodů,“ komentuje Lilly. „Ve filmu Ant-Man si Hope prošla velice zásadním emocionálním vývojem. Bylo proto lákavé se k této postavě vrátit a zahrát si ji ve zcela novém kontextu, kdy je sama se sebou mnohem spokojenější a její vztah s otcem je také uvolněnější.

Musím ale přiznat,“ dodává s úsměvem, „že mou hlavní motivací k návratu byla možnost obléknout si ten oblek a stát se Wasp. Hope velmi intenzivně toužila po možnosti vydat se po stopách svých superhrdinských rodičů a konečně k tomu dostala možnost a je v tom velice dobrá.

Herečka byla také velmi nadšená z možnosti další spolupráce s týmem snímku Ant-Man a s režisérem Peytonem Reedem. Podle Lilly neexistuje nikdo lepší, kdo by se režie další kapitoly této ságy mohl ujmout. „Neexistuje nikdo, kdo by vás mohl druhou kapitolou Ant-Manových příběhů provést lépe než Peyton Reed,“ říká Lilly. „Pokračování má mnohem větší záběr než původní snímek. Působí velkolepěji, což je vzrušující, ale je také úžasné, že stále zachovává příběh, jenž klade důraz na rodinu a který je podstatou celého filmu. Právě proto mám sérii Ant-Man tak ráda a Ant-Man a Wasp v tom rozhodně pokračují.

Jak se Lilly připravovala na návrat ke své roli, věděla, že pro potřeby tvorby postavy bude klíčová fyzická příprava na akční scény, ve kterých Wasp figuruje. Především ale chápala, že superhrdinka Hope do značné míry změní vztah mezi Hope a Scottem, který je jedním ze základních kamenů příběhu snímku Ant-Man a Wasp.

Původní miniaturní superhrdina, objevitel Pymových částic a zakladatel společnosti Pym Technologies, Hank Pym, který je nyní společně s Hope na útěku, je nucen vypořádat se se svou dosud nejzásadnější misí, čelit následkům minulosti a současně chránit budoucnost své rodiny.

Dvojnásobný držitel Oscara Michael Douglas se vrací v roli Hanka Pyma. Jak sám legendární herec přiznává, návrat k této roli a ke svým hereckým kolegům z předchozího filmu pro něj byl velice lákavý. „Tím nejlepším na natáčení pokračování je možnost znovu spolupracovat s Peytonem, Paulem a Evangeline,“ říká Douglas. „Při natáčení pokračování vnímáte jistou familiárnost. Máte také možnost svou postavu lépe vykreslit. Hank Pym celý příběh filmu ukotvuje.

Komplikovaný vztah Hanka Pyma s jeho dcerou Hope se na počátku tohoto filmu nachází v poněkud lepším stavu. Hope začala řešit problémy, které se svým otcem měla, a současně lépe poznávat sama sebe. Na Hanka měla vliv odvážná dobrodružství, kterých se společně s Hope a Scottem zúčastnil, a po zjištění, že Scott dokázal přežít svůj výlet do kvantové říše začal znovu doufat, že by mohla být naživu i Janet.

Hank a Hope k sobě mají nyní podstatně blíže,“ vysvětluje dále Feige. „Dobrodružství, která prožili, zvraty, kterým čelili, to vše jim pomohlo jejich vzájemný vztah zlepšit. Hope nyní nosí oblek Wasp a je skutečnou plnohodnotnou hrdinkou. Z Hanka se stává hrdý otec, který sleduje, že se z jeho dcery stala úžasná hrdinka. Současně ale nyní věří tomu, že by mohl ve kvantové říši najít svou manželku a je tím posedlý a začíná pracovat na nových technologiích, pomocí kterých by ji v kvantovém světě dokázal kontaktovat.

Jakožto vynálezce, který objevil a vyvinul chemickou látku, známou jako Pymova částice, je Hank uznávaným vědcem, jenž si následkem konfrontací s lidmi jako Howard Stark a organizace S.H.I.E.L.D. dává na své vynálezy velký pozor a je možná až přehnaně opatrný a tajnůstkářský.

Janet van Dyneová je původní Wasp, která bojovala po boku Hanka coby Ant-Mana. Sama o sobě velmi uznávaná vědkyně zachránila miliony životů, když zneškodnila jadernou střelu, mířící na Spojené státy. V rámci této akce ale sama skončila ve kvantové říši – světě subatomických částic, který se ani vzdáleně nepodobá tomu našemu. Její rodina je ale nyní přesvědčena, že by ji mohli dokázat zachránit.

Když si tvůrci filmu začali pohrávat s nápadem na obsazení role Janet van Dyneové, už od prvotních konceptů při práci na snímku Ant-Man byla jejím předobrazem na Oscara nominovaná herečka Michelle Pfeiffer. „Vím, že toho od diváků nechceme málo, když se je snažíme přimět k tomu, aby jim záleželo na pátrání po postavě, se kterou se zatím nikdy nesetkali a vůbec ji neznají,“ říká Broussard. „Věděli jsme, že potřebujeme herečku určité úrovně a stylu, která by dokázala takovou postavu v rámci našeho filmu ztvárnit. Natáčení s Michelle všechny tyto požadavky vyplnilo. Je úžasné sledovat, jakým zásadním způsobem se jí podařilo do filmového světa společnosti Marvel vstoupit.

Pfeiffer samotnou přitahovala zajímavá postava a také možnost zahrát si superhrdinku společnosti Marvel. „Dosud jsem o Janet van Dyneové nic nevěděla,“ připouští Pfeiffer. „A líbilo se mi, že v comicsech společnosti Marvel sehrává tak zásadní roli a že je jednou ze zakladatelek původního týmu Avengers.

Líbí se mi, že v téhle fázi svého života mohu ztvárnit superhrdinku,“ dodává. „Myslím, že je to neuvěřitelné. A všem ženám, bez ohledu na věk či demografickou skupinu, tím jasně dáváme najevo, že ženy jsou silné a nezávislé a schopné a že jsou zásadní součástí společnosti. Moc ráda se na šíření takového poselství podílím.

V případě Pfeiffer platí, že ji silná ženská postava vždy dokáže velice zaujmout, takže rozhovory, které vedla s režisérem Peytonem Reedem, jenž se jí pokoušel objasnit své představy o moderním pojetí Janet van Dyneové, byly velmi zásadní. „S Peytonem jsme postavu Janet velice důkladně rozebrali,“ svěřuje se Pfeiffer, „a on vždy zdůrazňoval, že ano, jednalo se o skvělou vědkyni, ale ve své podstatě je to především bojovnice, která dokázala na vlastní pěst přežít v kvantové říši. Upřímně řečeno se domnívám, že je teď ještě urputnější než v původní verzi této postavy, což je pro mě velice vzrušující.

Tři popletové“, jak Hank nevybíravě označil trojici zlodějíčků a přátel Scotta Langa, byli ve filmu Ant-Man zodpovědní za jedny z legračnějších a památnějších situací, ale jejich příhody v rámci tohoto filmu zcela jednoznačně dokázaly, že i oni se jsou schopni chovat hrdinně.

I v situaci, kdy je osud velmi výrazně proti nim, se tato trojice stále snaží začít nový život jako poctiví a slušní občané. „V průběhu prvního filmu začínali tihle tři zjišťovat, jaké to je, když se z vás stanou hrdinové,“ podotýká Peyton Reed. „A co to pro ně znamená nyní? Významnou součástí filmu tedy je to, co ti tři dělají teď a jak jejich životy vypadají, zatímco se snaží žít počestným životem. Stále jsou součástí Scottova života.

Luis, výřečný zlodějíček s bohatou fantazií v podání Michaela Peñi má velké plány a touží založit bezpečnostní agenturu X-Con Security. Ta by měla být pro tuto trojici jejich cestou k poctivému životu – pokud jejich plány nezhatí Scottovo nejnovější dobrodružství.

Ve filmu Ant-Man Reed velice významně těžil z komediálních situací mezi Ruddem a Peñou. Oba dva jsou vzájemně velice kompatibilní i za kamerami, což jejich scénám dodávalo na realističnosti a plynulosti. Reed toho velice často využíval a namísto pečlivé režie jejich scén dával přednost spíše improvizovanému stylu natáčení. I v tomto snímku se dočkáme nejedné vtipné situace, pramenící z Luisova ojedinělého vypravěčského stylu.

Peña se na natáčení pokračování snímku Ant-Man podílel s velkou radostí a dočkal se navíc rozšíření své role a více akčních situací, což pro něj bylo nečekaným překvapením. „Luis provozuje obchod se zabezpečovacím vybavením, v podstatě prodává zabezpečovací zařízení a bezpečnostní služby,“ komentuje Peña. „To je v příběhu filmu o něco později uplatněno a Luis se tak ocitá přímo v samém centru dění.

Peña je fanouškem Luisova pozitivního přístupu k životu. Navzdory tomu, že se často ocitá v potížích, se jedná o sympatickou postavu, která se, podobně jako Scott, snaží řídit instinkty svého vnitřního hrdiny a usiluje o lepší život. „Luis je ohromně optimistický člověk,“ podotýká Peña. „Ačkoliv už byl několikrát ve vězení za nejrůznější drobnosti, je neustále velice pozitivní a myslím, že to je skutečně obdivuhodné. Stále k životu přistupuje s optimismem. Zejména nyní, když se Scottem začínají podnikat a potenciálně budují nový život.

Co se Scottovy bezprostřední rodiny týče, jeho vztah s jeho dcerou Cassie se utěšeně rozvíjí navzdory Scottovu domácímu vězení. Napětí mezi ním, jeho bývalou manželkou Maggie a jejím novým manželem Paxtonem od snímku Ant-Man polevilo. Odhalení, že je ve skutečnosti superhrdinou, poněkud utlumilo pohrdání a nedůvěru, kterou k němu cítili, a navzdory tomu, že je nucený zůstávat doma, se Scott snaží být Cassie tím nejlepším otcem. Ale jako obvykle okolnosti Scotta a dokonce i Cassie nutí jisté věci tajit, což dává příležitost k dalším komediálním situacím.

Roli Maggie si znovu zahrála úžasně vtipná a talentovaná Judy Greer, zatímco v roli Jima Paxtona, jejího nového partnera a také policisty, který nyní Scotta začal respektovat, se vrací všestranný Bobby Cannavale.

Mezi veškerou tou dysfunkcí je naše rodina vlastně překvapivě funkční,“ vysvětluje Rudd. „Maggie s Paxtonem jsou ve filmu vítaným zdrojem úžasně humorných situací. Jde o svéráznou a nekonvenční rodinu, což mi připadá velice zajímavé, a je to také něco, co ve filmech o superhrdinech často nevídáte. Myslím, že legrace, kterou si při natáčení s Bobbym a Judy užíváme, se promítá i do našich scén přímo ve filmu.

Rudd a Cannavale, kteří jsou dlouholetými přáteli, společně s Greer nastolili při práci na snímku Ant-Man specifickou atmosféru, na kterou po zahájení natáčení snímku Ant-Man a Wasp zcela plynule navázali. Jejich vztah mimo kamery stále výjimečným způsobem ovlivňuje i ten před kamerami. „Paul, Bobby a já se prostě společně cítíme velice dobře,“ objasňuje atmosféru během natáčení Greer. „Oni dva jsou odedávna nejlepšími kamarády, takže ocitnout se v jejich společnosti je ohromná zábava. Peyton nás vybízí k improvizacím, takže neustále testujeme různé vtipy a snažíme se vymyslet zábavné dialogy či scény. Dokonce i v případě vtipů mimo kamery jsem si všimla toho, že Paul něco z nich dokáže zcela plynule převést v něco skutečného a smysluplného a uplatnit ve chvíli, kdy se ocitne před kamerou.

Čím by film z filmového světa společnosti Marvel byl bez výrazného padoucha? V rámci příběhu snímku Ant-Man a Wasp se tato dvojice setkává s postavou zvanou Ghost, která se ve své mužské verzi původně poprvé na stránkách comicsu objevila v sešitu Iron Man č. 219 a byla zahalena tajemstvím.

Tato postava poskytla pro tvůrce filmu velice zajímavý základ. Jelikož v zásadě nedisponovala žádným příběhem, který by vysvětloval, jak vznikla, měli scenáristé filmu možnost si pro potřeby celovečerní adaptace tuto postavu přizpůsobit svým potřebám. „Existuje spousta zajímavých postav společnosti Marvel, které jsme zatím nijak nevyužili, takže jak jsme začali pracovat na příběhu snímku Ant-Man a Wasp, pohrávali jsme si s konceptem kvantové říše a s tím, jak se vaše tělo začne měnit, pokud s kvantovou říší začnete experimentovat,“ říká Feige o jejich záměru. „Rozhodli jsme se adaptovat comicsovou postavu jménem Ghost, která dokáže procházet zdmi a být zcela nehmotná.

Ačkoliv tato postava ve filmu zachovává některé prvky původní předlohy, pod označením Ghost se nyní skrývá alter ego mladé dívky jménem Ava, kterou si zahrála britská herečka Hannah John-Kamen. Pro tuto herečku, celoživotní fanynku comicsů, byla možnost připojit se k filmovému světu společnosti Marvel velice surrealistickým zážitkem, který jí navíc umožnil ujmout se pozoruhodné role, v níž se zdatně pojí drama, humor a akce. „Tahle postava má tolik různých úrovní,“ říká John-Kamen. „Její situace není černobílá. Nejde jí o nadvládu nad světem nebo o dobro a zlo. Ohromila mě její zranitelnost a cítila jsem, že mám k Avě velice blízko.

Bill Foster je bývalým kolegou Hanka s Janet, který se s jistými výhradami rozhodne pomoci Hankovi s jeho plánem na znovushledání celé rodiny. Mezi oběma vědci ale vyplouvají na povrch staré neshody, které vedly k tomu, že se jejich osudy rozdělily.

Pro Laurence Fishburnea, dlouholetého fanouška comicsů společnosti Marvel, byla příležitost zahrát si vědce Billa Fostera, bývalého kolegu Hanka Pyma něčím, co si nedokázal nechat ujít. „Opravdu velice jsem toužil po tom stát se součástí filmového světa společnosti Marvel,“ říká Fishburne. „Kdybych dostal šanci, zahrál bych si v jejich filmech klidně třeba i asteroid! Takže skutečnost, že Kevin s Peytonem usoudili, že bych se hodil pro postavu Billa Fostera, je pro mě velice zásadní. Jedná se pro mě o splněný sen.

Na roli Billa Fostera mě nejprve zaujalo to, že je to zcela plnohodnotný vědec, vrstevník Hanka Pyma, stejně inteligentní a zvídavý,“ dodává. „Skutečnost, že si budu moci zahrát po boku Michaela Douglase a asistovat mu také sehrála velkou roli. Nikdy jsem s ním ještě nespolupracoval, takže kdo při smyslech by si nechal uniknout takovou příležitost?

Prvotní rozhovory mezi Fishburnem a režisérem filmu ukázaly, že oba sdílejí lásku ke comicsům, a okamžitě si velice dobře porozuměli. „Když jsem se s Peytonem poprvé setkal, bylo to jako potkat starého známého,“ vzpomíná Fishburne. „Sdílíme lásku ke comicsům a oba oceňujeme a chápeme důvody, proč jsou tyto příběhy pro čtenáře tak relevantní. Porozuměli jsme si na této úrovni, takže naše vzájemná spolupráce byla přirozená a snadná.

Sonny Burch je elegantní, ale hrozivý gangster, který se věnuje černému obchodu s technologiemi. Touží získat Hankovy nejnovější vynálezy – a miliardy dolarů, které pro něj představují.

Walton Goggins se k hereckému týmu filmu připojuje coby gangster Sonny Burch. Jakožto velice všestranný herec, schopný zahrát si komediální, dramatické a někdy i kombinované role, chtěl v rámci spolupráce s Reedem a hereckým týmem filmu posunout laťku své všestrannosti o kus dál. „Když mi Peyton o té roli poprvé řekl, opravdu mě zaujal, protože jsem byl obrovským fanouškem prvního filmu,“ říká Goggins. „Jednalo se pro mě o skutečnou příležitost popustit uzdu svým hereckým dovednostem v rámci skupiny lidí s výjimečnými tvůrčími dovednostmi.

Agent FBI Jimmy Woo dohlíží na Scotta Langa a je velitelem týmu, jenž má za úkol zajistit, aby Scott zůstal ve svém domácím vězení.

Randall Park, který agenta Jimmyho Woo ztvárnil, už jako mladík comicsy sbíral, takže šance podílet se na snímku Ant-Man a Wasp pro něj není jen pouhou další pracovní příležitostí, ale je to také velká zábava. „Mými oblíbenými comicsy byli X-Men a Wolverine,“ vzpomíná. „Myslím, že ty mě dokázaly nadchnout, a následně jsem se začal věnovat celé řadě dalších comicsů společnosti Marvel.

Kostymérka Louise Frogley, jež se před nedávnem podílela na snímku Spider-Man: Homecoming, má bohaté zkušenosti s výzvami, kterým je třeba čelit při převodu comicsových příběhů na filmová plátna. Společně s Ivo Coveneym, vedoucím oddělení speciálních kostýmů, jenž už své schopnosti prokázal při natáčení filmu Ant-Man, vytvořili pro potřeby snímku Ant-Man a Wasp hned několik superhrdinských kostýmů, včetně kostýmu pro Paula Rudda, Evangeline Lilly, Michaela Douglase, Michelle Pfeiffer a Hannah John-Kamen.

Návrhy pro každý ze superhrdinských kostýmů filmu vypracoval vedoucí vizuálního týmu Andy Park za podpory svých kolegů. Ty byly následně předány kostymérce a někdy také vedoucímu týmu vizuálních efektů, aby bylo možno rozhodnout o finální podobě kostýmů, použitých materiálech, velikosti a funkčnosti pro každou předvídatelnou situaci, kterou po kostýmech scénář filmu vyžadoval, to vše za současného zachování vizuálního stylu kostýmů.

Společnost Marvel Studios se vždy snaží posouvat hranice superhrdinského žánru nejrůznějšími technologickými vylepšeními, která na obleky, rekvizity či zbraně doplňuje. V případě snímku Ant-Man a Wasp to znamená zachování stylu předchozího filmu a současně doplnění vylepšení, ať už jde o oblek Ant-Man 2.0, který nosí Scott Lang, či o kostým Wasp.

V případě kostýmu Wasp měli diváci možnost zjistit, co je čeká, už na konci snímku Ant-Man, kdy ve finální scéně filmu Hank tento kostým Hope představil. Pro fanoušky comicsů společnosti Marvel se jednalo o dost možná nejočekávanější odhalení kostýmu vůbec. Evangeline Lilly fanoušky ochotně poučí o tom, jakým způsobem tento kostým vznikal. „Kostým Wasp, který jsme mohli vidět na konci prvního filmu, byl starým prototypem z osmdesátých let,“ vysvětluje Lilly. „Technologie ale pokročila a Hope jako žena z roku 2018 kostým aktualizovala, aby jí Hank následně vyrobil zcela nový, který lépe vyhovuje jejím současným požadavkům.

Andy Park a kostymérka Louise Frogley při práci na kostýmu zcela chápali, že bude fanoušky velice detailně zkoumán, a uvědomovali si tlak, pod kterým se ocitají při snaze vizualizovat podobu nové ženské superhrdinky. Pozornost, věnovaná detailům, tak plně odpovídá úrovni očekávání diváků.

Andy Park odvedl skvělou práci během přípravy původních výtvarných konceptů. Následně jsme museli zajistit, aby kostým Wasp skutečně ožil. Pochopitelně musel umožňovat plnou pohyblivost, být dostatečně pevný, aby odolal vysokým požadavkům na něj kladeným, a současně na Evangeline působil krásně. Vytvoření finálního kostýmu předcházela řada zkoušek, kdy jsme například experimentovali s rozměry opakujících se motivů, které na kostýmu jsou k vidění, nebo se snažili prozkoumat svěží nové způsoby výroby kostýmu samotného. Vyrobila ho pro nás April McCoy, která pracovala opravdu velice vynalézavě,“ komentuje Frogley.

Frogley a Coveney nalezli aktivního a trpělivého tvůrčího partnera také v osobě Evangeline Lilly, která se o tvorbu návrhu kostýmu i kostýmu samotného zajímala zcela stejnou měrou jako jeho tvůrci. „Absolvovali jsme čtyři měsíce krejčovských zkoušek, aby byl kostým perfektní,“ vzpomíná Lilly. „Na samém počátku jsem Louise a Ivovi říkala, že mi nezáleží na tom, jak dlouho to bude trvat a kolik času s nimi budu muset strávit, ale že chci, aby ten kostým byl dokonalý. Klíčem k úspěchu byly jeho správné proporce, takže jsme experimentovali s celou řadou různých nápadů.

Jedním z náročnějších úkolů při práci na kostýmu bylo rozhodování o jeho barevné paletě a použitém materiálu. „Když jsme začínali kostým Wasp testovat, mohli jsme uplatnit elegantnější a soudobější styl,“ podotýká Coveney. „Zcela bez přehánění jsme v naší dílně vytvořili přes 40 vzorků, než jsme dospěli ke správné barvě a vzorům.

Ve finále byl kostým vyroben v podobě základní, na tělo přiléhavé vrstvy, na kterou bylo připevněno několik polopevných odlitků, a samozřejmě k němu patří také boty a přilba. Barev a povrchové úpravy bylo dosaženo efektem prostoupení podkladové barvy kostýmu reflekční stříbřitou barvou, kterou doplňovala kůže se zlatavým nádechem, střižená ve dvou vrstvách v šestiúhelníkovém vzoru. Samotný živůtek a oblast pasu sestávají s více než 90 kusů kůže, aby bylo možno se v kostýmu bez problémů pohybovat. Zbytek výroby kostýmu sestával z podobně komplikovaného procesu, jež zahrnoval návrh a nastříhání vzoru, jeho digitalizaci, doplnění teček a následně laserové řezání jednotlivých dílů. Poté byly k sobě sesazeny a sešity tucty těchto dílů.

Charakteristická křídla, která Wasp má, jsou do návrhu kostýmu zahrnuty ve složené podobě, ale po jejich roztažení a během letu se mění v plně digitální křídla, která vytvořil Cerettiho tým vizuálních efektů.

Lilly připouští, že když si finální kostým poprvé oblékla, bylo to velice inspirativní pocit. „Wasp by měla působit velice nenuceně, jako by se v tom kostýmu narodila, a přesně tak náš kostým skutečně působí,“ říká Lilly. „Má v sobě cosi velice prostého, ale elegantního a ženského. Když byl kostým konečně hotový a já si ho na sebe oblékla, všichni jsme z toho byli nadšeni. Všichni přítomní sdíleli pocit, že takhle je to přesně to pravé. V mém chování, v mé DNA se v tu chvíli něco změnilo. Cítila jsem se jako superhrdinka. Nemohla jsem se dočkat, až se postavím před kamery, a přitom až do té chvíle jsem měla jisté obavy z toho, že nebudu vypadat dost dobře nebo nebudu dost silná na to, abych zahrála někoho tak výjimečného. Ale ten kostým všechny tyhle nejistoty dokonale ukryje ve svých krásných a elegantních liniích. Měla jsem pocit, že nyní mohu sebevědomě vyjít před kamery a být Wasp.

Co se Ant-Mana týče, dostal Rudd modernizovanou verzi svého původního koženého kostýmu, jenž debutoval ve snímku Ant-Man a který více odrážel šedesátá léta, během nichž vznikl. „Náš oblek z prvního filmu měl působit poněkud staromódně a nebýt úplně přiléhavý, něco jako motorkářský oblek,“ podotýká Coveney. „Základní myšlenka byla ta, že byl dlouhé roky někde uložený. Naše nová verze je rozhodně modernější a přiléhavější, takže v ní Paul vypadá velice hrdinsky.

Návrhu původního kostýmu Ant-Mana pro první film předcházela velká dávka výzkumu a vývoje, která zohledňovala požadavky kladené jak na Rudda, tak i na jeho kaskadérské dvojníky, a tyto zkušenosti mohly být následně uplatněny při práci na další generaci tohoto kostýmu.

Podle Frogley jim inovace poskytly celou řadu příležitostí k tomu, aby návrh kostýmu výrazně zlepšili. „Od doby natáčení minulého Ant-Mana došlo k dalším pokrokům v oblasti výrobních technik a my jsme je dokázali skvěle využít. Zejména co se týče laserového řezání a 3D tisku. Rozdíl mezi původním kostýmem Ant-Mana a těmi novými je vidět na první pohled. Líbí se mi, čeho jsme byli schopni s novým kostýmem dosáhnout. Je skvělé mít konečně možnost vidět Ant-Mana a Wasp pohromadě.

Kostým už není kompletně celý z kůže. Ačkoliv některé ozdobné kožené prvky přetrvávají, je kostým primárně vyrobený z jemné tkaniny, vylepšené 3D potiskem. Využití pružných materiálů za účelem zvýšení ohebnosti končetin pro nijak neomezené možnosti pohybu bylo jedním z klíčových zlepšení, které Coveney se svým týmem uplatnil na téměř všechny vyrobené kostýmy.

Ant-Manův pás a hrudní plát se skládají celkem ze 40 samostatných dílů, aby neomezovaly pohyblivost, a v horní části kostýmu jsou využity gumové hadice s metalickými vzhledem. Totéž platí i pro jeho „batoh“, který byl navržen tak, aby se pohyboval společně s Ruddem a nijak tak neomezoval jeho pohyby.

Funkční aspekty každého superhrdinského obleku jsou klíčovou součástí snahy zajistit, aby měl herec pohodlí a mohl se ve svých scénách pohybovat, a především hrát, aniž by ho v tom omezoval nepříjemný kostým. Coveney přišel s celou řadou řešení, která nejsou možná vidět, ale jsou klíčovou součástí návrhu kostýmů a umožňují pohodlnou koexistenci formy s funkčností.

Například návrh přilby, použitý pro řadu z kostýmů, které jsou vybaveny přilbou, do své konstrukce integruje magnety, které umožňují snadné nasazování a sundavání hledí. Coveney se také snaží o to, aby všechna hledí a všechny obličejové díly byly tak matné, jak je to jen možné, a zabránily tak problémům s potenciálními odrazy. Jemných detailů, které Coveney do každého z kostýmů zakomponoval, si všimli i sami herci.

Co se týče děsivého vzhledu Ghost ve filmu Ant-Man a Wasp, velice blízce připomíná původní comicsovou předlohu. Speciální oblek, který tato smrtící vražedkyně s velice ojedinělými schopnostmi odhmotnění a neviditelnosti, její tělo stabilizuje a umožňuje jí tak procházet libovolnými předměty.

Když přišla řada na to, aby byl oblek přizpůsoben potřebám konkrétní herečky, trvala výroba finálního obleku od prvotní kostýmové zkoušky s John-Kamen zhruba něco přes devět týdnů. Může se zdát, že je to spousta času, ale Coveneyho tým neměl času nazbyt, obzvlášť s ohledem na skutečnost, že současně musel pracovat na tuctech dalších kostýmů v různých fázích příprav. Formy odlitků pro celé tělo, opakované kostýmové zkoušky, výroba, testování barev a materiálů a spousty nejrůznějších drobných úprav zaberou spoustu času, zejména pokud se jedná o tým, který dbá na detaily tak důkladně jako tým Frogley a Coveneyho.

Jakmile došlo k obsazení John-Kamen do role, byl ihned proveden kompletní scan jejího těla, aby bylo možno vytvořit první modely a kostyméři měli možnost začít vytvářet a ručně skládat jednotlivé díly kostýmu přímo na figuríně s přesnými rozměry jejího těla. Vymodelované a částečně pevné díly kostýmu byly posléze odlity a připevněny na přiléhavý neoprénový oblek, který herečce i její kaskadérské dvojnici umožňoval maximální pohyblivost.

Na hlavě má Ghost přilbu, masku a kápi, které jsou připevněné k základnímu obleku. V souladu s původní comicsovou předlohou je přilba navržena tak, že její oční otvory svou pozicí neodpovídají lidským očím, což přilbě dodává na strašidelnosti. Znamená to ale také, že herečka či kaskadérka má v kostýmu velice špatný výhled.

Je to úžasný kostým, vyrobený z neoprénu, s kapucí a ohromující maskou,“ říká o svém obleku John-Kamen. „Rozhodně působí hrozivě a odlišně. V žádném filmu společnosti Marvel jsem ještě nic takového neviděla. Je na něm úžasná jeho konstrukce. Skládá se z mnoha částí s fascinujícím množstvím detailů. Až ho diváci ve filmu celý uvidí, budou z něj nadšeni.

Jak je obvyklé, bylo pro každého z herců a jejich kaskadérů vyrobeno větší množství obleků. Coveneyho tým nakonec vyrobil celkem 64 specializovaných kostýmů včetně tuctů přileb, opasků, batohů a rukavic. To zahrnuje 14 verzí obleků pro Ant-Mana, 15 pro Wasp, 12 pro Ghost, 8 obleků pro Hanka a 15 obleků pro Janet.

Se svými ohromujícími akčními scénami plnými zvětšování a zmenšování, rychlými honičkami a rodinným humorem představuje snímek Ant-Man a Wasp další svěží a přímočarý film, kterým se filmový svět společnosti Marvel může pochlubit.

A právě takový si ho režisér Peyton Reed vždy představoval. „Je to zábavná a doufám také překvapivá akční jízda,“ míní režisér. „Vizuální stránka je ohromující a akční sekvence jsou patřičně bláznivé.

O tvůrcích filmu Ant-Man a Wasp

PAUL RUDD (Scott Lang/Ant-Man, scénář) se znovu objevuje v roli Ant-Mana, kterou poprvé ztvárnil ve filmu Ant-Man v roce 2015. V tomto snímku si zahrál společně s Michaelem Douglasem a Evangeline Lilly a film debutoval na první příčce žebříčku návštěvnosti. Rudd byl za své výkony v tomto filmu nominován na cenu Critics' Choice v kategorii Nejlepší herecký výkon v akčním filmu a na cenu MTV Movie Award v kategorii Nejlepší hrdina. Rudd se podílel na scénáři snímku Ant-Man společně s Adamem McKayem, Edgarem Wrigthem a Joem Cornishem a podílí se i na scénáři jeho pokračování. Rudd se coby Ant-Man zatím naposledy objevil ve filmu společnosti Marvel Studios Captain America: Občanská válka, který celosvětově utržil přes 1 miliardu dolarů.

Mezi Ruddovy poslední filmy patří například špionážní thriller z druhé světové války The Catcher Was a Spy v režii Bena Lewina s Paulem Giamattim, Guyem Pearcem a Markem Strongem, a snímek Duncana Jonese Mute, který natočil v Berlíně společně s Alexandrem Skarsgardem a Justinem Therouxem. Následně bude k vidění v dramatické komedii Andrewa Fleminga Ideal Home se Stevem Cooganem. V roce 2019 se k postavě Ant-Mana vrátí v chystaném filmu ze série Avengers, který bude mít premiéru v květnu.

Rudd si zahrál po boku Willa Ferrella, Stevea Carella a Davida Koechnera ve snímku Adama McKaye Zprávař 2: Legenda pokračuje, v němž si zopakovali své role z filmu Zprávař: Příběh Rona Burgundyho společnosti Paramount. Snímek Zprávař 2 utržil celosvětově přes 170 milionů dolarů a byl nominován na cenu People's Choice, stejně jako i na čtyři ceny MTV Movie Award.

EVANGELINE LILLY (Hope van Dyneová/Wasp) získala v lednu 2004 svou první mluvenou roli v televizním seriálu, když byla obsazena do role Kate v kritikou velice ceněném seriálovém hitu stanice ABC Ztraceni. Seriál, který vytvořili J. J. Abrams, Damon Lindelof a Jeffrey Lieber, získal v roce 2006 Zlatý globus za nejlepší televizní dramatický seriál a také cenu SAG za nejlepší herecký tým v dramatickém seriálu. Lilly byla za svou roli nominována na Teen Choice Award a v roce 2007 byla nominována na Zlatý globus v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon v dramatickém seriálu.

Po snímku Ant-Man a Wasp se Lilly role Wasp ujme znovu ve čtvrtém filmu ze série Avengers, který by měl mít premiéru v květnu 2019, aby se v něm zařadila mezi ostatní superhrdiny společnosti Marvel. Do filmového světa společnosti Marvel poprvé vstoupila v roce 2015, kdy si zahrála po boku Paula Rudda ve filmu Ant-Man.

Před nedávnem byla Lilly k vidění v hororové komedii stanice Netflix Little Evil po boku Adama Scotta. Předtím se objevila v roli Tauriel, jedné z elfek ve fenomenálně úspěšné sérii prequelů k trilogii Pán prstenů s názvy Hobit: Šmakova dračí poušť a Hobit: Bitva pěti armád. Lilly si v těchto filmech zahrála společně s Martinem Freemanem, Orlando Bloomem, Ianem McKellenem a Richardem Armitage. Po krátké pauze, během které založila rodinu, získala v roce 2011 roli v rodinném akčním dramatu Ocelová pěst s Hugh Jackmanem.

MICHAEL PEÑA (Luis) se v Hollywoodu uvedl jako velice všestranný herec, který měl možnost spolupracovat s pozoruhodným množstvím kritikou velice ceněných režisérů. Peña na sebe velice výrazně upozornil svým výkonem v provokativním oscarovém snímku Paula Haggise Crash po boku Dona Cheadleho, Matta Dillona a Terrence Howarda. Za svůj výkon v roli zámečníka Daniela byl nominován na několik cen v rámci nominace celého hereckého týmu filmu a získal cenu SAG a Broadcast Film Critics Association. V roce 2013 se objevil ve filmu Davida O. Russella Špinavý trik, který získal Zlatý globus a také cenu pro nejlepší herecký tým v rámci udílení cen SAG a Broadcast Film Critics Association. Snímek kromě toho získal dvě ceny BAFTA a byl nominován na Oscara.

V roce 2015 se objevil ve dvou filmech, kterým se podařilo na tržbách překročit hranici 500 milionů dolarů: comicsový snímek Ant-Man s Paulem Ruddem a Michaelem Douglasem, a film Marťan s Mattem Damonem a Jessicou Chastain. Snímek Marťan měl premiéru na filmovém festivalu v Torontu a následně získal Zlatý globus, byl jmenován nejlepším filmem v rámci National Board of Review a byl v roce 2016 nominován na Oscara v celkem sedmi kategoriích.

WALTON GOGGINS (Sonny Burch) se ujal klíčových rolí ve filmech dvou z nejvýznamnějších hollywoodských tvůrců: Quentina Tarantina a Stevena Spielberga. Jeho klíčová role Chrise Mannixe, jižanského renegáta, který se vydává za nového šerifa městečka Red Rock ve filmu Quentina Tarantina Osm hrozných, byla již druhou příležitostí, při které s tímto režisérem spolupracoval. Předtím pod jeho režijním vedením ztvárnil v roce 2012 ve filmu Nespoutaný Django roli trenéra zápasnických otroků Billyho Crashe. Téhož roku si Goggins zahrál také ve filmu Stevena Spielberga Lincoln, ve kterém ztvárnil postavu Claye Hawkinse.

Zatím naposledy se Goggins objevil po boku Alicie Vikander v rebootu Tomb Raider společností Warner Bros./MGM, v němž si zahrál roli padoucha Mathiase Vogela. Film byl do kin uveden 16. března 2018. V lednu byl také k vidění ve filmu Labyrint: Vražedná léčba, třetím díle úspěšné filmové série, ve kterém si Goggins zahrál Lawrence, velmi neobvyklou a nebezpečnou postavu.

BOBBY CANNAVALE (Jim Paxton) zaznamenal úspěchy díky své přelomové roli Joea v kritikou velice ceněném snímku Toma McCarthyho Přednosta, za který byl v rámci hereckého týmu nominován na cenu SAG.

Cannavale v současné době natáčí snímek Motherless Brooklyn s Brucem Willisem a Edwardem Nortonem. Před nedávnem dokončil natáčení filmu The Irishman, v němž si zahraje společně s Al Pacinem a Robertem De Nirem, a snímku Going Places se Susan Sarandon. Následně ho budeme moci spatřit ve filmu Boundaries s Christopherem Plummerem a Verou Farmiga.

V roce 2017 byl Cannavale k vidění ve filmu Jumanji: Vítejte v džungli po boku Dwaynea Johnsona, a ve filmu Já, Tonya s Margot Robbie a Sebastianem Stanem. Kromě toho propůjčil svůj hlas postavám ve filmech Ferdinand a Velká oříšková loupež 2.

V roce 2015 si Cannavale zahrál ve filmu Dana Fogelmana Druhá míza po boku Al Pacina, Jennifer Garner a Annette Bening. Téhož roku se objevil také ve filmu Adult Beginners s Rose Byrne a Nickem Krollem, ve filmu Špion s Melissou McCarthy, Rose Byrne, Judem Law a Jasonem Stathamem, a taktéž ve snímku společnosti Marvel Ant-Man po boku Paula Rudda.

Na televizních obrazovkách je Cannavale aktuálně k vidění po boku Julie Roberts v seriálu stanice Amazon Studios Homecoming, a v roce 2017 si zahrál Irvinga v seriálu stanice USA Network Mr. Robot. V roce 2016 byl Cannavale k vidění v hlavní roli Richieho Finestry v dramatu stanice HBO Vinyl. Na vzniku tohoto seriálu se spolupodílel Terence Winter a vedoucími výroby byli Martin Scorsese a Mick Jagger.

V roce 2013 získal Cannavale svou druhou cenu Emmy a byl nominován na cenu SAG za svůj výkon v roli Gypa Rosettiho ve velmi úspěšném seriálu stanice HBO Impérium mafie v Atlantic City. Dvakrát byl na cenu Emmy nominován také za svou roli v seriálu Sestřička Jackie, za kterou byl taktéž nominován i na cenu SAG. Svou první cenu Emmy Cannavale získal za roli Willova přítele v komediálním seriálu Will a Grace.

Mezi jeho další filmy patří například snímky Jasmíniny slzy, Win Win, Smím prosit?, Šťastné konce, Bedňák, Fast Food Nation, Romance a cigarety, Mládeži nepřístupno, Lovelace: Pravdivá zpověď královny porna a Parker. Mezi jeho televizní tvorbu pak patří například seriály Třetí hlídka, 100 Centre Street, Ally McBealová, Odpočívej v pokoji a Taková moderní rodinka. Na Broadwayi byl k vidění například ve hrách The Big Knife, Glengarry Glen Ross, The Motherf**ker With the Hat (nominace na ceny Drama Desk Award a Tony Award) a Mauritius (nominace na cenu Tony). Mezi jeho další divadelní počiny patří například hry Hurlyburly, F---ing A a The Gingerbread House.

JUDY GREER (Maggie) se těší velice plodné filmové i televizní kariéře a na svém kontě má aktuálně více než 80 rolí. Zatím naposledy byla na filmových plátnech k vidění ve filmu Measure of a Man s Donaldem Sutherlandem, který měl americkou premiéru 11. května, a ve filmu Paříž 15:17, jenž na amerických filmových plátnech debutoval 9. února.

Před nedávnem dokončila natáčení snímku Driven s Lee Pacem a Jasonem Sudeikisem, a snímku Halloween s Jamie Lee Curtis a Virginií Gardner, nejnovějším pokračování této slavné filmové série. Snímek Halloween by měl do amerických kin vstoupit 19. října 2018. V říjnu bude Greer k vidění také ve filmu Where'd You Go, Bernadette s Cate Blanchett a Kristen Wiig.

Greer by si měla zahrát také v chystaném novém seriálu stanice Showtime Kidding s Jimem Carreym, Catherine Keener, Frankem Langellou a Justinem Kirkem.

Vloni se Greer objevila ve filmu Válka o planetu opic, ve kterém si zopakovala svou roli Cornelie, ve filmu Our Souls at Night s Robertem Redfordem a Jane Fonda, ve snímku Pottersville s Michaelem Shannonem a Ronem Perlmanem, a Poprvé na střední s Danielem Dohenym. Kromě toho se objevila také ve snímku Wilson s Woody Harrelsonem, Cheryl Hines a Laurou Dern, a ve filmu Lemon s Brettem Gelmanem. Oba filmy měly premiéru na festivalu Sundance v roce 2017.

TIP „T. I.“ HARRIS (Dave) je americký hip-hopový umělec a herec z Atlanty, který se proslavil jako jeden z průkopníků hip-hopového subžánru trap music. V roce 1999 podepsal Harris smlouvu s dceřinou společností Arista Records LaFace Records, aby tak získal svou první významnou nahrávací smlouvu.

Harris se také těší úspěšné herecké kariéře. Na svém kontě má na cenu Emmy nominovaný seriál Kořeny, seriál stanice HBO Hráči, snímek společnosti Marvel Studios Ant-Man, filmy Zocelovací kúra, Z cizího krev neteče s Melissou McCarthy a Jasonem Batemanem, Hra o všechno s držitelem Oscara Jamiem Foxxem, snímek Americký gangster a snímek Chrise Robinsona ATL. K vidění byl také v amerických reality TV seriálech T. I.'s Road to Redemption a T. I. & Tiny: The Family Hustle.

Harris se taktéž věnuje psaní knih a na svém kontě má celkem dva romány, Power & Beauty z roku 2011 a Trouble & Triumph z roku 2012. Následně by si měl zahrát ve filmu The Trap po boku Flavor Unit a Naptown, který by měl taktéž produkovat prostřednictvím své produkční společnosti Grand Hustle Entertainment a ve kterém by si měl mimo jiné zahrát i Mike Epps.

DAVID DASTMALCHIAN (Kurt) se dokázal popasovat s rolí geniálního, leč problémového drogově závislého muže, bývalého trestance, napomáhajícího neuvěřitelně silnému superhrdinovi se schopnostmi zmenšování, až po samotářského, narušeného muže, jenž se stane hlavním podezřelým v rámci vyšetřování nedávného únosu, a na plátnech kin tak v průběhu několika posledních let ztvárnil pozoruhodně rozmanitou škálu velice komplexních postav.

Dastmalchian byl zatím naposledy k vidění ve filmu Relaxer, nezávislém snímku, jenž měl premiéru letos v březnu na filmovém festivalu SXSW, a vloni na podzim ve filmu Blade Runner 2049 pod režijním vedením Denise Villeneuvea.

Před nedávnem Dastmalchian dokončil práci na několika filmech: Teacher, Madness in the Method, All Creatures Here Below, A Million Little Pieces, The Domestics a Bird Box, které se všechny nyní nacházejí ve fázi postprodukce. Premiéra snímku Bird Box byla stanovena na 21. prosince 2018.

V roce 2016 jsme ho měli možnost spatřit ve filmu Jamese Gunna The Belko Experiment po boku Johna Gallaghera Jr., Tonyho Goldwyna a Adrii Arjona. V roce 2015 si Dastmalchian zahrál po boku Paula Rudda v letním dobrodružném snímku společnosti Marvel Studios Ant-Man, který byl do amerických kin uveden 17. července 2015. Dastmalchian v něm ztvárnil postavu Kurta – kterou si v tomto filmu znovu zopakuje – jednoho z trojice bývalých trestanců, klíčových pro úspěch Ant-Manových dobrodružství.

HANNAH JOHN-KAMEN (Ghost) je britská herečka, které se v rámci své krátké kariéry podařilo získat pozoruhodné množství výrazných rolí, a která je kritikou ceněna za své televizní, filmové i divadelní počiny.

John-Kamen byla zatím naposledy k vidění ve snímku Ready Player One: Hra začíná v režii Stephena Spielberga na motivy stejnojmenného dystopického románu Ernesta Clinea z roku 2011. Snímek byl do amerických kin uveden 29. března tohoto roku. V březnu byla John-Kamen k vidění také ve filmu Tomb Raider v režii Roara Uthauga. Zahrála si v něm Sophii, spolubydlící Lary Croftové (Alicia Vikander). Ve filmu si dále zahráli Walton Goggins a Dominic West.

John-Kamen je v současné době k vidění v populárním akčně dobrodružném seriálu Killjoys: Vesmírní lovci, ve kterém ztvárnila postavu Dutch, jednoho ze tří členů týmu meziplanetárních lovců odměn. V tomto desetidílném seriálu v koprodukci kanadské stanice Space a americké stanice Syfy si zahráli také Aaron Ashmore a Luke Macfarlane. Jeho čtvrtá sezóna by měla mít premiéru 20. července.

ABBY RYDER FORTSON (Cassie) byla ve svých pouhých sedmi letech magazínem Entertainment Weekly jmenována jednou z nejlepších hereček mladších 12 let. Abby sklidila bouřlivý ohlas kritiky za svůj výjimečný a pozoruhodný výkon v roli Harper Weilové v seriálu stanice ABC a režiséra Stephena Spielberga The Whispers, v němž si kromě ní zahrála také Lily Rabe.

Abby své schopnosti dále potvrdila debutem ve dvou kritikou velice ceněných seriálech, jednak coby Ella Novakova v první sezóně cenou Emmy oceněného seriálu stanice Amazon Transparent, a následně coby dcera Marka Duplasse v kritikou velmi ceněném seriálu bratří Duplassových Počtyřech stanice HBO.

RANDALL PARK (agent Jimmy Woo) je pravidelně k vidění v úspěšném seriálu stanice ABC Huangovi v Americe. Před nedávnem se mu podařilo prodat svůj celovečerní projekt stanici Netflix, na kterém se podílel jako spoluautor scénáře a zahraje si v něm společně s Ali Wong. Park také před nedávnem dokončil natáčení snímku Setha Rogena Flarsky a snímku Aquaman společnosti DC.

Na stanici HBO je pravidelně k vidění v seriálu Viceprezident(ka) a objevil se v celovečerních filmech The Disaster Artist: Úžasný propadák, Pařba o Vánocích, Dámská jízda, Byla to divoká noc, Vykolejená, Zásnuby na dobu neurčitou, Blbec k večeři, Moje krásná učitelka, Dobrý doktor a Okřídlené bytosti.

MICHELLE PFEIFFER (Janet van Dyneová) je držitelkou Zlatého glóbu, která byla nominována na cenu Emmy a celkem třikrát na Oscara, a která svou působivou krásou a výjimečnými hereckými výkony okouzluje diváky již více než tři desetiletí. Pfeiffer byla zatím naposledy k vidění v adaptaci Vražda v Orient expressu společnosti 20th Century Fox s Johnnym Deppem, Judi Dench a Daisy Ridley. Tento remake režíroval Kenneth Branagh, jenž si ve filmu i zahrál a ztvárnil slavného detektiva Hercula Poirota. Snímek měl premiéru 10. listopadu loňského roku.

Pfeiffer byla k vidění také v loňském dramatu stanice HBO Čaroděj ze země lží po boku Roberta De Nira, za které byla nominována na cenu Emmy, a v dramatu Darrena Aronofskyho Matka! s Edem Harrisem, Jennifer Lawrence a Javierem Bardemem.

Pfeiffer byla na Oscara poprvé nominována v roce 1989 v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli za svůj výkon v roli Madame de Tourvel ve filmu Nebezpečné známosti. V roce 1990 získala Zlatý globus za nejlepší ženský herecký výkon v celovečerním filmu a ve stejné kategorii byla také nominována na svého druhého Oscara za výkon v roli sexy zpěvačky Susie Diamond ve filmu Báječní Bakerovi hoši. Svou třetí nominaci na Oscara získala v roce 1993 v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli za svůj výkon ve filmu ženy v domácnosti Lurene Hallettové ve filmu Pole lásky.

LAURENCE FISHBURNE (Bill Foster) se těší pozoruhodně bohaté kariéře herce, producenta a režiséra. Poprvé se před kamerami objevil ve svých 10 letech v televizním seriálu One Life to Live a na plátnech kin debutoval ve 12 letech ve filmu Cornbread, Earl and Me. V 15 letech si zahrál v legendárním snímku Apokalypsa, prvním z mnoha kultovních snímků, které definují jeho dlouhou kariéru.

Fishburne za své všestranné herectví získal ocenění divadelní, filmová i televizní. V roce 1992 získal cenu Tony za roli Sterlinga Johnsona ve hře Augusta Wilsona Two Trains Running. Svou první cenu Emmy získal v roce 1993 za epizodu The Box seriálu Tribeca, a druhou pak získal v roce 1997 za televizní film stanice HBO Miss Evers' Boys. V roce 1993 byl Fishburne také nominován na Oscara za svůj výkon v životopisném filmu Tina Turner. Za roli ve filmu Miss Evers' Boys, na kterém se podílel i jako vedoucí výroby, získal také cenu NAACP Image Award. Na tuto cenu byl Fishburne za svou kariéru nominován celkem osmnáctkrát a šestkrát se mu nominaci podařilo proměnit – zatím naposledy v roce 2017 za roli v seriálu stanice ABC Black-ish.

Fishburne je pravděpodobně nejznámější díky své roli Morphea v hitové trilogii Matrix, ale mezi jeho další snímky patří například: Chlapci ze sousedství na Oscara nominovaného Johna Singletona, televizní film Richarda T. Heffrona Nezaručená zpráva o válce, snímek Stevena Spielberga Purpurová barva, film Stevena Zailliana Nevinné tahy, Singletonův film Holé lebky, snímek Clinta Eastwooda Tajemná řeka a kultovní klasiky Tajná mise a Král New Yorku.

MICHAEL DOUGLAS (dr. Hank Pym) je herec s více než čtyřicetiletými zkušenostmi z divadelní, filmové i televizní tvorby, který v roce 1975 produkoval nezávislý snímek Přelet nad kukaččím hnízdem. Od té doby jako producent a herec prokázal pozoruhodnou schopnost vybírat si projekty, které odrážejí měnící se trendy a zájmy veřejnosti.

Snímek Přelet nad kukaččím hnízdem sklidil velké úspěchy u kritiky i diváků a získal celkem pět Oscarů, a to v kategoriích Nejlepší film, Nejlepší režie, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon a Nejlepší ženský herecký výkon. V sedmdesátých letech Douglas produkoval také snímek Čínský syndrom (1979), ve kterém si zahráli Jack Lemmon, Jane Fonda a Michael Douglas a který Lemmonovi a Jane Fonda vynesl také nominace na Oscara, kromě další nominace, kterou tento snímek získal v kategorii Nejlepší scénář. National Board of Review film jmenovala jedním z nejlepších filmů onoho roku.

Douglas si zahrál také v lékařském thrilleru Michaela Crichtona V komatu, ve feministické komedii Claudie Weill Jsem na řadě (1980) a v napínavém příběhu o lidech, kteří berou zákon do vlastních rukou Soudcova noc (1983) v režii Petera Hyamse. Douglas byl také k vidění ve filmu Běžec (1979) a ve filmové verzi broadwayského legendárního muzikálu Chorus Line (1985), kterou režíroval Richard Attenborough.

PEYTON REED (režie) usedl na režisérské křeslo vysoce úspěšného snímku společnosti Marvel Studios Ant-Man, který měl premiéru 17. července 2015 a utržil celosvětově přes 500 milionů dolarů. Nyní se Reed vrací coby režisér snímku Ant-Man a Wasp, druhého filmu této série.

Reed na sebe diváky i kritiku poprvé upozornil svým celovečerním debutem Bravo Girls. Snímek vzbudil u kritiky bouřlivý ohlas a debutoval na první příčce žebříčku návštěvnosti s tržbou 17,4 milionu dolarů za první víkend. V žebříčku deseti nejnavštěvovanějších filmů se následně udržel celkem po sedm týdnů, čímž se stal neočekávaným hitem léta roku 2000. Následně se ho prodalo přes 5 milionů kopií na DVD a dal vzniknout úspěšné filmové sérii společnosti Universal a zatím naposledy na jeho základě vznikl také broadwayský muzikál.

Reed na tento úspěch navázal svým snímkem Kašlu na lásku, vizuálně ohromující poctou sexy komedií Rocka Hudsona a Doris Day ze šedesátých let. Film opět vyvolal u kritiky velice pozitivní reakci a stal se kultovním hitem. V roce 2006 Reed režíroval hit Rozchod. Toto komediální drama debutovalo na první příčce žebříčku návštěvnosti, za svůj první víkend utržilo 39 milionů dolarů a následně se tržby tohoto snímku celosvětově vyšplhaly až na 200 milionů dolarů. Jednalo se o nejúspěšnější snímek společnosti Universal v roce 2006. V roce 2008 pak Reed režíroval snímek Yes Man, jenž opět debutoval na první příčce žebříčku návštěvnosti a stal se s tržbami přes 225 milionů drolarů celosvětovým hitem.

CHRIS McKENNA (scénář) je scenáristou a producentem, který byl společně se svým scenáristickým partnerem Erikem Sommersem pověřen tvorbou scénáře k pokračování snímku Spider-Man: Homecoming, které budou koprodukovat společnosti Sony a Marvel a které bude mít premiéru v roce 2019. Tato tvůrčí dvojice má v nedávné době na svém kontě scénáře k filmům Spider-Man: Homecoming, LEGO Batman film a Jumanji: Vítejte v džungli.

McKenna bude vedoucím výroby chystaného pilotního dílu seriálu Revival pro stanici Fox, společně se svou manželkou a spoluautorkou Sally Bradford McKenna (Ghosted), Michaelem Showalterem (Pěkně blbě) a Nahnatchkou Khan (Huangovi v Americe).

McKenna v minulosti zastával roli vedoucího výroby a co-showrunnera kritikou velice ceněného seriálu Zpátky do školy (NBC/Yahoo), za který byl nominován jak na cenu Primetime Emmy za výjimečný scenáristický počin v komediálním seriálu, tak i na cenu Hugo za epizodu Remedial Chaos Theory. Sdílel také nominaci na cenu Writers Guild of America za svůj podíl na seriálu The Mindy Project. McKenna svou televizní scenáristickou kariéru zahájil prací na animovaném seriálu Americký táta stanice Fox.

ERIK SOMMERS (scénář) je scenáristou a producentem, který byl společně se svým scenáristickým partnerem Chrisem McKennou pověřen tvorbou scénáře k pokračování snímku Spider-Man: Homecoming, které budou koprodukovat společnosti Sony a Marvel a které bude mít premiéru v roce 2019. Tato tvůrčí dvojice má v nedávné době na svém kontě scénáře k filmům Spider-Man: Homecoming, LEGO Batman film a Jumanji: Vítejte v džungli.

Sommers byl v minulosti scenáristou celé řady televizních seriálů, mezi něž patří kritikou velice ceněný komediální seriál stanice NBC Zpátky do školy, seriál stanice ABC Šťastní až do smrti a animovaný seriál stanice Fox Americký táta, za který byl v roce 2012 v rámci týmové nominace nominován na cenu Primetime Emmy za výjimečný animovaný televizní seriál, a také v něm namluvil několik postav.

ANDREW BARRER a GABRIEL FERRARI (scénář) jsou newyorští scenáristé, kteří o sobě dali vědět v roce 2010, kdy se jejich scénář Die in a Gunfight dostal na prestižní Černý seznam a následně ho zakoupila společnost MRC, aby podle něj natočila snímek se Zacem Efronem.

Od té doby se podíleli na celé řadě projektů, mezi něž patří například animovaný prequel snímku Transformers pro společnosti Paramount Animation a Hasbor Studios, reboot série Highlander pro společnost Lionsgate a režiséra Chada Stahelskiho, a adaptace románu At the Devil's Table pro společnost Warner Bros. a Johna Krasinskiho.


Komentáře




Další články

Kyberpunkový akční film Jamese Camerona a Rodrigueze, Alita: Bat

Battle Angel Jamese Camerona

James Cameron, otec Avatara, a Robert Rodriguez, autor filmů Desperado, Spy Kids a dalších se spolu spustili a narodilo se jim kyberpunkové dítě... Celý článek


0 Komentářů

Čínský multimilionář zkouší natáčet film ve stylu Avatar

Čínský Avatar

Epická fantasy čínského podnikatele, který do filmu vložil přes 130 milionů dolarů a natáčení probíhalo deset let. Řecký mýtus ožívá v podmořském dobrodružství, které tu ještě nebylo... Možná. Celý článek


0 Komentářů

Seznam filmů o koních, nejkrásnější filmy s koňmi

Koně ve filmu

"Nejkrásnější pohled na svět je z hřbetu koně", řekl kdysi někdo, kdo miloval koně. Dnes už se jen málokdo může prohánět po širokých pláních na koni, ale to nám nebrání se, aspoň na chvíli, oddat iluzi v podobě stříbrného plátna. Celý článek


0 Komentářů

Fobie slavných, z čeho mají strach obdivované celebrity?

Fóbie slavných herců a hereček

Strach z hadů či pavouků má téměř každý, dalo by se říct, že je to vrozený strach. Strach z uzavřených prostor je také civilizační choroba, která je poměrně rozšířená, kdo by se veselil v uvíznutém výtahu, že? Celý článek


0 Komentářů

Pokračování úspěšného filmu Ant-Man ve druhé dílu Ant-Man a Wasp

Ant-Man a Wasp, pokračování kinohitu

Marvelovský svět stále žije a neustále se v něm něco děje a to něco je tak atraktivní, že se o tom pořád musí točit filmy.... Celý článek


0 Komentářů